עקב הביקורת: בנק ישראל מינה את ארנסט אנד יאנג לרו"ח המבקר

כפי שנחשף ב"גלובס", קרן המטבע הבינלאומית מתחה ביקורת על כך שבתחום הביקורת בבנקים בישראל יש מעין מונופול של פירמה אחת - סומך-חייקין

בנק ישראל מינה את משרד רואי החשבון קוסט פורר גבאי את קסירר (ארנסט אנד יאנג ישראל) לרואה החשבון המבקר של הבנק. זאת, במקום םמשרד רואי החשבון ‏KPMG‏ סומך-חייקין, שביקר גם את הבנקים ועורר ביקורת רבה.

"תקופת ההתקשרות הינה לשנה, והיא ניתנת להארכה לתקופות נוספות של שנה, עד לתקופת התקשרות כוללת של 5 שנים", נמסר מבנק ישראל. "המועצה המינהלית אימצה את המלצת הוועדה שמונתה על-ידה לצורך הליך בחירתו של רואה חשבון מבקר של הבנק, שבראשה עמד חבר המועצה רו"ח יצחק אידלמן, ואשר החברים הנוספים בה היו חברי המועצה אורי גלילי, נינה זלצמן ומקסין פסברג ורו"ח שלמה הנדל, שצורף כחבר חיצוני לוועדה".

קרן המטבע הבינלאומית מתחה לפני מספר חודשים ביקורת חריפה על כך שיש בתחום הביקורת בבנקים מעין "מונופול" של פירמה אחת. טיוטת דוח של הקרן, כפי שחשף "גלובס" בחודש מארס, ציינה כי על הרגולטורים "לעודד רוטציה של רואה חשבון, בייחוד במצב שבו לפירמה אחת יש כמעט מונופול על העסקים הבנקאיים".

פירמת ‏KPMG‏ סומך-חייקין, בראשותו של גד סומך, היא רואה החשבון של בנק לאומי, הפועלים, דיסקונט, אגוד והבינלאומי. כמו כן, סומך-חייקין הייתה גם רואה החשבון המבקר של בנק ישראל עצמו.