תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

פתרון חדשני לתחזוקה אוטומטית של מסדי נתונים לארגוני SMB

במקום להעסיק מומחה DBA בחברה, GENIE מציעה מערכת אוטומטית חדשנית לניהול מסדי נתונים ■ אביב מדמון, מנכ"ל חברת DBA Services מסביר את החידוש שפותח בישראל

בעידן המידע, כך אומרת הקלישאה, נתונים הם "יהלומי הכתר" של הארגון. ומסדי הנתונים הם אוצרות הממלכה, הנכסים שמאפשרים לממן את תוכניות הפיתוח ומלחמות השוק, חיי התרבות ושירותי הרווחה לעובדים, השקעות בתשתיות והוצאות שוטפות של עשיית עסקים. לכולם ברור שעל האוצרות צריך להגן, את הנכסים חובה לנהל וסביבת העבודה דורשת מאמצי התייעלות מתמידים - אם תרצו, בחזקת "מרבה נכסים מרבה דאגה". אלא שבניגוד לנכסים פיזיים, מסדי הנתונים הם "ישויות וירטואליות", נכסים שרק מקצוענים מבינים את דרישותיהם ויודעים לנהלם כראוי. למקצוענים האלה קוראים DBA, קיצור של Database Administration והם הכוהנים המודרניים שלכאורה רק להם שמורה הזכות לעסוק בפולחן המידע. ההדיוטות, ומנהלי עסקים בכירים כלולים בהגדרה, יכולים רק לשאול את עצמם "האם אנו יכולים להרשות לעצמנו DBA במשרה מלאה?"

אוטומציה של העבודה השגרתית

עבור ארגונים מגזר ה-SMB התשובה האוניברסלית היא שלילית. לא שניהול מקצועי של מסדי הנתונים הוא פחות חשוב מאשר ב-Enterprise, אבל התחרות על משאבי הארגון לא משאירה הרבה כסף עבור מטרה זו. המוצא המקובל עבור רוב ההנהלות, שמפחדות כי ללא שמירה צמודה על שלמות הכד לא תישאר אף טיפת יין, היא להוציא את המשימה למיקור חוץ. ניהול מסדי הנתונים במודל Outsourcing "עושה שכל" רק אם הקבלן מצויד בכלי עבודה המאפשרים לו לבצע את הקריטיות במשימותיו מרחוק, בתקשורת, ולהעביר את כל העבודה השגרתית למצב אוטומטי. עם תשתית ניהולית טובה יכול ה-DBA להתמקד בעיקר - שיפור ביצועים, טיפול בבעיות שורש, הטמעה של יכולות חדשות והוספת רבדים של Business Intelligence על הגרעין הבסיסי של מנוע SQL. עם תשתית ניהולית אוטונומית, כמו מערכת EZManage SQL, הארגון יכול לחסוך הרבה כסף ברכישת שירותי ניהול - משום שה-DBA מבזבז פחות זמן על תחזוקה שוטפת וניהול רוטיני. "ניהול מסדי נתונים דורש ידע עמוק, ניסיון ומחויבות בלתי נלאית להקדים תרופה למכה", אומר אביב מדמון, מנכ"ל חברת DBA Services מקבוצת Genie. "ועם זאת, חלק משמעותי מעבודת ה-DBA ניתנת לאוטומציה. בארגונים גדולים, בהם CIO מקצועי יודע איך להפיק את מירב התועלת ממשאבי אנוש נתונים, מסדי הנתונים יטופלו על ידי מערכות תוכנה משוכללות כחלק אינטגרלי מניהול ה-IT הארגוני. חברות ידועות, כמו יבמ, CA, אורקל, BMC ו-HP מציעות כלים מתאימים - כמובן בעלויות המקובלות במגזר ה-Enterprise. אבל מעט מהכלים האלה ישימים בקנה המידה של SMB, במיוחד לאור העובדה שבמגזר הזה מסד הנתונים המקובל הוא SQL Server של מיקרוסופט. שלא לדבר על המחיר! לתוך "הלקונה" הזאת כיוונו את המוצר המקורי שלנו, EZManage SQL, והצלחנו לחולל מיני מהפכה שכבר חורגת מגבולות ישראל: להביא את ערכי הניהוליות המתקדמת לזרם המרכזי בעולם העסקים, הליגה שנקראת Mid Market".

האוטומציה של ניהול מסדי נתונים מבוססת על חוקים מתודיים שהוגדרו כ-Best Practice בסביבות העבודה של SQL Server. "ברוב המשימות השגרתיות של ה-DBA השאלה היא "איך" לא "מה", אומר אביב מדמון. "לדוגמה, אם המסד "עולה על גדותיו" ברור שצריך להקצות לו משאבי אחסון נוספים. אך נשאר עדיין לברר מדוע מסד הנתונים עלה על גדותיו והאם הוא הגורם לבעיות האיטיות במערכת הקריטיות תוך לקיחה בחשבון של כל מסכת האילוצים במערכת המידע, כמו התחשבות בצרכים של משתמשים אחרים. פתרון לסוג כזה של משימות לא דורש יצירתיות וידע של אדמיניסטרטור מנוסה - למרות שאי אפשר לצפות ממשתמש עסקי רגיל שידע איך לפעול. זו משימה קלאסית לאוטומציה וביצוע במערכת תוכנה לניהול אוטונומי. צריך רק להיות מספיק מנוסה, חכם ובעל ידע מקיף במסדי נתונים כדי לנסח בחוקים את המתודה הנכונה - ואז להפוך את התהליך לאוטומטי ובטוח לחלוטין. הניסיון שלנו באוטומציה, ההתמחות בטכנולוגיות SQL Server כפי שהן מיושמות במאות ורטיקלים עסקיים, הידע המקיף בסביבה האופרטיבית של מסד הנתונים - למשל מערכות ה-ERP או ה-CRM בתוכן המסד משובץ - והבנה לעומק של צורכי הלקוח (אפילו אם הוא עצמו לא הגדיר אותן), הם שהפכו את EZManage SQL להצלחה עולמית".

החזר השקעה תוך חודשים ספורים

אביב מדמון הוא ממייסדי חברות Future IT, שנרכשה לפני שנתיים על ידי קבוצת Genie ומוכרת היום כחברת DBA Services מקבוצת Genie שירותי מחשוב עסקי "ההצלחה היא תוצאה פשוטה של חשבון כלכלי", אומר אביב מדמון. "עבור שירותי DBA במיקור חוץ העסק הקטן-בינוני משלם בממוצע כ-5,000-10,000 דולר לשנה. רישיון של EZ Manage SQL עולה כ-2,000 דולר בהוצאה חד-פעמית. התקנת התוכנה תאפשר לעסק הקטן-בינוני לנהל בכוחות עצמו מעל 90% ממשימות ה-DBA. ללא התמחות מקצועית וללא השקעה שוטפת של זמן ניהול. כמעט כל הפעולות מתבצעות אוטומטית והמעט שעדיין דורש פעולה אנושית יכול להתבצע מרחוק, מה-Help Desk של מומחי DBA בכירים. בסך הכל אנו מצפים להחזר השקעה (ROI) בסדר גודל של 3 עד 6 חודשים, ללא ספק אחת ההשקעות הטובות ביותר בתחום התוכנה".

פתרון EZManage SQL מסוגל לנהל על פלטפורמה מאוחדת מספר רב של מסדי נתונים ו/או שרתים בסביבת Microsoft SQL Server, גם כאלה המשובצים במערכות תוכנה שונות. הוא מסוגל להשתלב בסביבת עבודה הטרוגנית, כאשר באחריותו הטיפול בשרתי מיקרוסופט בעוד תוכנות אחרות מנהלות את המסדים האחרים, כמו DB/2 או Oracle בלבד. "במקרים רבים התוכנה שלנו עובדת כ"סוכן מקומי" של מערכת הניהול הכלל-ארגונית", אומר אביב מדמון. "לכן גם ארגוני Enterprise רבים, שכבר הצטיידו בפתרון שליטה ובקרה גלובלי בהשקעה של מיליונים רבים, בחרו לשלב את מערכת EZManage SQL לארגז הכלים של ה-CIO ומחלקת ה-DBA. בארגונים אלה מסדי הנתונים בסביבת מיקרוסופט נכנסו "בדלת האחורית" ותפסו "נישות" כחלק מפתרון סטנדרטי שמגיע בחבילה אחת. מערכות השו"ב הקלאסיות לא נותנות לבעיה פתרון פשוט, אינטואיטיבי ולא יקר כפי ש-EZManage SQL עושה. מצב דומה קיים בחברות שהתמחו במתן שירות תמיכה מקוון, שבעבר היו מוגבלות לסוג הבעיות שלקוחות Enterprise נזקקים לעזרה בפתרונן. עכשיו הן יכולות לפתוח את השירות לרווחה בפני הגל החזק של ה-Mainstream. מדובר בהכפלת פוטנציאל השוק בין 10X ל-100X. הרבה כסף למי שישכיל לעלות על הגל לפני האחרים".

הפתרון שנגיש לכל אחד

את EZManage SQL מתקינים מזה זמן רב המפיצים בארה"ב, בריטניה ודרום אמריקה, ולאחרונה נחתמו הסכמי הפצה גם במזרח אסיה ובאירופה. בישראל מובילה את ההפצה חברת מטריקס באמצעות רשת שותפים עסקיים, שמגיעה לכל ענף במשק המקומי. "בניגוד למערכות Enterprise, הפתרון שלנו נגיש לכל אחד, לא רק למומחים", אומר אביב מדמון. "המערכת רצה כל הזמן ברקע הפעילות העסקית ומדווחת בזמן אמת על תקלות או חשד לתקלות במסדי הנתונים. ההודעות מנוסחות בשפה טבעית ופשוטה, ללא ז'רגון אזוטרי ואפס קודים מסתוריים, כך שכל משתמש עסקי יכול ללמוד בקלות מה לעשות כפעולת תיקון חירום ומתי לחכות להגעת DBA. כמערכת Web-ית, שלא דורשת תוכנת לקוח (Client) אלא מופעלת מכל דפדפן סטנדרטי, היא נגישה בכל מקום שמספק חיבור אינטרנטי, כולל Hot Spots בשדות תעופה או בתי קפה מעבר לים. אנו מפעילים מרכז תמיכה (Help Desk) לטיפול בחריגים 24x7 ומספקים תסריטי דיאגנוזה ותיקון שמאפשרים ללקוח להתקדם מתודית לקראת פתרון - עוד לפני שטכנאי השירות יגיע לאתר התקלה. המערכת שולחת הודעות אוטומטיות לבעלי תפקידים מוגדרים, בדואר אלקטרוני או ב-SMS, ומציגה Status דיאגנוסטי באתר Web, ממנו אפשר גם לנהל את תהליך ההתאוששות. ואנו ממשיכים להוסיף יכולות מכווננות במיוחד עבור יישומים ספציפיים. למשל, לאחרונה חתמנו על חוזה הפצה עולמי עם SAP, שתשווק את מערכת EZManage SQL בחבילת ה-ERP הפופולרית SAP Business 1. רק בקבוצת המשתמשים הזאת אפשר לזהות מעל 3,000 לקוחות פוטנציאליים, רק בישראל!".

מוצר שני, ומשלים, ל-SQL EZManage הוא פתרון הגיבוי החכם, שנועד לתמוך בגיבוי SQL Server במסגרת מערך הגיבוי הכלל ארגוני - ללא צורך בתוכנת Agent ספציפית. "ארגונים רבים השקיעו מיליונים במערך גיבוי מרכזי, שאמור להוות בסיס להתאוששות מהירה במקרה אסון, שגיאה או כשל חומרתי", אומר אביב מדמון. "ואז מתברר להם שהמערכת החכמה והיקרה שהם רכשו אינה מבטיחה גיבוי אמין ללא "סוכן" מיוחד, Agent בז'רגון המקצועי, שתפקידו לתווך בין מסד הנתונים לבין תוכנת הגיבוי. הפתרון שלנו, EZManage DRP, מסלק את אבן הנגף הזאת בעלות מינימלית ובצורה "שקופה" לשני הצדדים. פתרון זה ישים הן בסביבת ה-IT של Enterprise, כתחליף כלכלי ונוח לשימוש במסגרת מערכת הגיבוי הכלל ארגונית, והן ב-SMB - כפתרון מותקן באתר ומנוהל מרחוק או כפתרון המתבסס על שירות גיבוי בענן."

ככלל, הגישה של מגזר העסקים הקטנים לנושא הגיבוי היא בעייתית. גם מי שהתקין מערכת גיבוי בהשקעה גדולה לא מבטיח בזאת שברגע האמת הגיבוי יצליח לשחזר את מערכות המידע בצורה שמאפשרת חזרה מהירה לעבודה. "גיבוי של מסדי נתונים הוא בעייתי במיוחד ואפשר לומר שעל פי הצלחתו בשחזור המסדים תיקבע הצלחת ההתאוששות מאסונות בכלל", אומר אביב מדמון. "מחקרים בעולם הראו כי השהייה בחזרה לעבודה תקינה היא הפרמטר הקריטי ביותר בשרידות העסקית לאחר אסון וכי סיכויי ההישרדות דועכים אקספוננציאלית ככל שהזמן הזה מתארך. גם עסק שימשיך להוציא את ניהול מסדי הנתונים למיקור חוץ לא יוכל להתעלם מהצורך לגבות אותם בצורה אמינה - ולכך לא מספיק לקנות טייפ גיבוי או להצטרף כמנוי לשירות אינטרנטי. לדאבונם של המנהלים העסקיים, מבחר הפתרונות המתאימים ל-SMB בשוק התוכנה העולמי אינו גדול - אבל מחיר הרישיון האופייני דווקא כן. הפתרון שלנו יכול לחלץ אותם מהדילמה, לספק ביטחון ושקט נפשי בלי לשבור את הקופה. וכמובן שאת התועלת האולטימטיבית יקצרו העסקים שמזווגים את פתרון הגיבוי למערכת הניהול שלנו EZ Manage SQL. הסינרגיה בין השניים היא שילוב מנצח של פונקציונליות, ביטחון, ניהוליות ואטרקטיביות כספית". ROI שנמדד בחודשים ספורים כבר אמרנו?