חגי תשרי: הפסדים של עד 50% לעצמאים ולעסקים קטנים

עבור לא מעט מהעצמאים שמנהלים עסקים, חגי תשרי יהיו ימים נוראיים לכיס ■ 10 ימי שבתון בשבועות שבין ראש השנה לשמחת תורה עלולים לפגוע בהכנסות

עבור לא מעט מהעצמאים שמנהלים עסקים חגי תשרי יהיו ימים נוראיים לכיס: לפחות 10 ימי שבתון בשבועות שבין ראש השנה לשמחת תורה עלולים לגזור לעסקים הקטנים הכנסות בשיעור עשרות אחוזים.

"העובדה שהשנה מציינים את חגי תשרי באמצע השבוע, תוך גשרים ליצירת רצף של חופשות מסופי שבוע, תהיה מכה לא פשוטה עבור מגזר העצמאיים. כך למדנו בעבר וכך אנו צופים לגבי התקופה הקרובה", אמר יהודה טלמון ל"גלובס". "ללהב אין כרגע נתונים אודות היקף הכסף שהעסקים הקטנים והעצמאיים יפסידו, אך מניסיון העבר מדובר בהפסדים ניכרים ובחלק מן המקרים אפילו בשיעורים של 50%".

"מדובר למעשה בחודש רגיל לחלוטין של הוצאות קבועות: העצמאיים משלמים דמי שכירות רגילים, ארנונה, משכורות לעובדים. שום הוצאה קבועה לא נעצרת, כשמנגד ההכנסות נחתכות בשיעורים חדים", הסביר טלמון.

"זו הדוגמה הקלאסית שמדגימה את ההבדל בין שכיר לבין עצמאי - בזמן ששכיר ממשיך להשתכר גם בתקופה כזאת כרגיל, אצל העצמאי מדובר בהפסדים. זה מינוס משמעותי עבור מגזר העצמאיים אך כולנו למדנו לחיות עם זה".