האוזר על אי.די.בי: "אנחנו מוטרדים מהמצב, ייתכנו הפסדים"

יו"ר הרשות לניירות ערך התראיין ל"תוכנית חיסכון" ואמר כי אין צורך להיכנס לפאניקה ■ "אנו מקפידים שהמידע יהיה שלם ומלא ושכל הציבור ידע על מה מדובר והסיכונים יהיו ידועים"

בראיון ל"תוכנית חיסכון", יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר הצטרף לקולות הקוראים לציבור להירגע ולא להיכנס לפאניקה בכל הנוגע למצב שאליו נקלעה חברת האחזקות אי.די.בי , בשליטתו של נוחי דנקנר. עם זאת, באותה נשימה הוא הוסיף כי "יש לשקול האם יש סיכוי לחברה הזו להתקיים".

"אנחנו מוטרדים מהמצב. מנקודת המבט של המשקיעים ייתכנו הפסדים אך ההודעה הזו לא נפלה כרעם ביום בהיר", אמר האוזר וציין כי שערי המניות של החברות בקבוצת אי.די.בי ירדו היום (א') באחוזים בודדים, אך קיים חשש כי זה יוביל לירידה משמעותית בערך האג"חים.

"אנו מקפידים שהמידע יהיה שלם ומלא ושכל הציבור ידע על מה מדובר והסיכונים יהיו ידועים", דברי האוזר. "צריכים לשקול האם יש סיכוי לחברה הזו להתקיים".

בהמשך דבריו האוזר התייחס לאזהרת ה"עסק חי" שצורפה לדוחות החברה שפורסמו ביום שישי. "הערת עסק חי מצביעה בדיוק על העניין הזה - ספקות לגבי המשך קיום החברה. הבעיה קיימת, ויכולה לגרום אפילו למשבר עמוק מזה. צריכים לעקוב מקרוב, והרשות עושה כל מה שצריך כדי לשמור על המידע שקוף", הוא הוסיף. "IDB בבעיה. כבר ברבעון הקודם הייתה הפניית תשומת לב שהצביעה על בעיות".

לסיום אמר האוזר כי: "אני מייחס חשיבות גדולה לתפקיד הגופים המוסדיים, שמחזיקים באחוז נכבד מהסדרות שנמצאות בפני המשבר. יש להם חשיבות גדולה והשפעה על מחזיקי הקרנות נאמנות והמשקיעים".

במהלך התוכנית התראיין בנושא גם מודי כידון, מחברת הפרסום אומניקום. כידון שיבח את דנקנר וטען כי "הוע עובד לילות כימים כדי להביא לפתרון ועושה זאת בצורה יוצאת מהכלל".

"אזהרת עסק חי אומרת שבעוד שנה לא יהיה פתרון לתזרים מזומנים. נכון להיום עד יוני 2013 אין שום בעיה. יש הגזמה ואני משוכנע שנוחי ימצא משקיעים", דברי כידון. "בקרוב נוחי יפתיע אותנו לטובה, כמי שידע למכור את מקסימה וכלל, הוא עושה פעולות ללא לאות. נוחי דנקנר לא מבקש תספורת ומבטיח להחזיר כל גרוש".