במה יועצי ההשקעות הצליחו לחזות את העתיד?

מדי שבוע מוזמנים יועצי ההשקעות בישראל לקחת חלק בסקר אותו עורך אתר "המקום" ■ הנתונים האחרונים מצביעים כי במרבית המקרים הצליחו היועצים להעריך נכון תרחישים עתידיים ■ בכדורגל, כך מתברר, הם מבינים מעט פחות ■ (להרשמה - לחצו כאן)

מבדיקת הסקרים המופיעים מדי שבוע ב"מקום", אתר הבית של יועצי ההשקעות, עולה כי יועצי ההשקעות מטיבים לחזות את הצפוי בשוק. אם נחזור מספר חודשים אחורה ונבדוק מה ארע בשווקים מאז ביקשנו מהיועצים לחזות את התרחישים העתידים לבוא, נגלה כי במרבית המקרים מדובר היה בתחזית מדויקת למדי.

כך למשל, כבר בראשית חודש מאי השנה, השיבו כ-50% מהיועצים כי הם מעדיפים שלא להשקיע במניות פייסבוק, ו-13% נוספים שהביעו ספק במניה, נמנעו מלנקוט בדעה. את שארע כולנו יודעים - מאז הנפקתה הספיקה מנית פייסבוק לצנוח בלא פחות מאשר ב-50%.

גם בנוגע למצב באירופה, מסתמן שתחזיותיהם של היועצים נכונות. כבר בחודש מאי, השיבו 70% מהיועצים כי הם משוכנעים שיוון תצא במוקדם או במאוחר מגוש האירו, מה שנמצא בהלימה לתחזיתם הנוכחית של מרבית האנליסטים בעולם.

בראשית יוני הביעו 72% מהיועצים אמון בדולר, והשיבו כי הם בהחלט ימליצו ללקוחותיהם להשקיע בו. מאז כידוע, שער הדולר אכן התחזק, ואף חצה את קו ה-4 שקלים.

בחודש יולי שאלנו את היועצים, האם הם מגדילים את הרכיב הקונצרני שבתיק ההשקעות. רוב גורף של כ-80% מהם השיב בחיוב, בתוכם 47% שעושים זאת בדירוגים הגבוהים בלבד. הצעד הזה התברר במהרה כנכון. מאז ראשית יולי, השבוע בו נערך הסקר, עלה מדד התל בונד 20 ב -0.66%, מדד התל בונד 40 עלה ב-1.34% והתל בונד 60 עלה ב-0.99%.

(להרשמה - לחצו כאן)

עם זאת, עדיין הייתה ליועצי ההשקעות תחזית אחת שהייתה מעט פחות מוצלחת. היה זה כשביקשנו מהם לנסות ולנחש את תוצאות הגמר של משחקי היורו. 70% מהם שיערו שהמנצחת הגדולה תהיה דווקא גרמניה, בעוד במציאות הייתה זו ספרד. המסקנה ברורה למדי - לא כל מי שמבין בכסף שלכם, בהכרח מבין בספורט.