הניקס מתחילים לרשום רווחים עבור MSG

בזבזנים? לוזרים? חטיבת הספורט של תאגיד מדיסון סקוור גארדן הכניסה 464 מיליון דולר ב-2011/12, גם בזכות קבוצת ה-NBA

הבאז סביב ניו יורק ניקס וג'רמי לין בעונה האחרונה הסתיים בקושי עם הופעה בסיבוב הראשון בפלייאוף. אבל בכל הקשור להצלחה כלכלית, עונת 20011/12 תיזכר עבור תאגיד MSG המחזיק בבעלות על הניקס כאחת השנים הטובות ביותר דווקא בגלל חטיבת הספורט.

חברת MSG (מדיסון סקוור גארדן) סיימה את 2011/12 (12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2012) עם הכנסת שיא של 1.28 מיליארד דולר - עלייה של 8% בהשוואה לעונה שלפני כן. הרווח התפעולי הסתכם ב-177.5 מיליון דולר - עלייה של 44% לעומת 2010/11.

תאגיד MSG בנוי משלוש חטיבות: חטיבת המדיה, הכוללת בעיקר תחנות טלוויזיה שמשדרות לניו יורק והסביבה; חטיבת הבידור, שאחראית על מופעים ואירועים באולם המדיסון סקוור גארדן; וחטיבת הספורט (MSG Sports) שכוללת בין היתר את קבוצת ה-NBA ניו יורק ניקס, קבוצת ה-NHL ניו יורק ריינג'רס וקבוצת ה-WNBA ניו יורק ליברטי. דווקא חטיבת הספורט שנחשבת למפסידה והכי לא משתלמת כלכלית עבור MSG סיימה את העונה הטובה ביותר שלה, עם הכנסה של 464 מיליון דולר - עלייה של 17% בהשוואה לעונה שעברה, והעלייה הגבוהה ביותר מבין 3 החטיבות של הארגון. הסיבה העיקרית: ההצלחה של הניקס להעפיל לפלייאוף והעובדה שגם קבוצת ההוקי (ניו יורק ריינג'רס) הצליחו לרשום פלייאוף ארוך במיוחד עם 11 משחקי בית לפני שהודחו.

ההפחתה במשכורות השחקנים של הניקס היתה בין הסיבות לכך ש-MSG Sports הצליחה לסיים את 2011/12 ברווח תפעולי של 13 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 7.2 מיליון דולר בעונה שלפני כן.

העונה הטובה של MSG באה לידי ביטוי גם בעלייה גדולה במניית הקבוצה, שנסחרת בנאסד"ק: בין ה-6 בספטמבר 2011 ל-31 באוגוסט 2012 קפץ שווי המנייה ב-86%, אל מחיר של 42 דולר (שווקי שוק של 3.19 מיליארד דולר).