ישראל כץ: הטלת מס דלק על מכוניות ליסינג לא תעבור

משרד התחבורה הודיע על כוונתו לאלץ את יבואני הרכב לצאת מבעלויות צולבות על חברות הליסינג ולפצל יבואנים עם מספר מותגים באמצעות חקיקה

שר התחבורה, ישראל כץ, מעריך כי הצעת האוצר לפצל את שווי השימוש ולכלול בתוכו גם את הדלק לא תיכנס לחוק ההסדרים ולא תעבור את אישור הכנסת. במסיבת עיתונאים שערך היום משרד התחבורה בנושא הרפורמה בשוק הרכב רמז השר כי אגף התקציבים מנסה "לתפוס טרמפ" על הרפורמה ולהכניס לתוך פרק שוק הרכב בחוק ההסדרים סעיפי מיסוי, שאינם נוגעים לשוק הרכב.

השר כץ אמר כי פיצול שווי השימוש כמותו העלאת מס במיליארד שקלים. להערכת כץ הדרך היעילה ביותר להרחבת שוק הרכב היא לקבוע תקרת מס קניה של 60% על רכב חדש (במקום 82% כיום), אולם להערכתו פעולה כזו אינה ישימה במצב הנוכחי של הכלכלה.

כץ התייחס באריכות לסוגיית התחרות בענף ואמר כי המשרד פועל ליישם את המלצות "ועדת זליכה" להרחבת התחרותיות בשוק הרכב ובמיוחד לסעיפים שנחשבים קריטיים ונוגעים לפיצול מותגי רכב של יבואנים, שמחזיקים מספר מותגים (דוגמת דלק רכב שמחזיקה בפורד ומאזדה), ולפירוק בעלויות צולבות של יבואנים על חברות ליסינג.

יצוין כי המסקנות הסופיות של הצוות הבין-משרדי, שהוקם בתחילת השנה לצורך יישום המלצות ועדת זליכה, קובעות כי בענף ייבוא הרכב קיימת "תחרותיות סבירה". הצוות נמנע מלהמליץ על פירוק עסקי של ענף ייבוא הרכב ועל מניעת בעלויות צולבות בענף הייבוא והליסינג.

עם זאת, משרד התחבורה מתעקש להעביר את ההמלצות הללו במסגרת חוק ההסדרים או במסגרת חקיקה רגילה. לדברי השר, המשרד יבחר במסלול היותר מהיר מבין השניים או יבצע את שני ההליכים במקביל.

חדשות אחרונות בנושא:

הסיכוי שהממשלה תאשר הטלת מס דלק על ליסינג - קלוש

כץ נגד האוצר: מתנגד נחרצות להעלאת שווי השימוש לרכב

האוצר מתכנן להטיל מיסוי על הדלק גם ברכבי ליסינג

***הרחבה מיד***