"לא נבזבז כספים על שחקנים עם מחירים מנופחים"

אחרי פתיחת העונה הכושלת, בעלי ליברפול מסביר את מדיניות המועדון בשוק ההעברות: "אסור לקבוצה להיכנס שוב לחובות שמסכנים את קיומה"

ג'ון וו. הנרי מחברת Fenway Sports Group האמריקנית, שמשמשת כבעלים של קבוצת הפרמיירליג ליברפול (וגם של קבוצת הבייסבול מליגת ה-MLB, בוסטון רד-סוקס), פנה לאוהדי המועדון האנגלי במכתב פתוח, בו ניסה להסביר את המהלכים האחרונים של האדומים.

כזכור, ליברפול פתחה את העונה בצורה גרועה, לאחר שהצליחה ללקט רק נקודה אחת מתוך תשע אפשריות (פתיחת העונה הגרועה ביותר של המועדון מאז 1962). ביום האחרון של מועד ההעברות באנגליה בשישי האחרון, השאילה ליברפול את החלוץ שלה, אנדי קארול, אותו רכשה אשתקד מניוקאסל עבור 35 מיליון ליש"ט - לווסטהאם; מנגד, היא לא צירפה אף שחקן חדש ביום זה, ולא רכשה אף חלוץ משמעותי במקום קארול במהלך החלון כולו.

"אף אחד לא יכול לפקפק במחויבות שלנו למועדון הזה", כתב הנרי. "המדיניות שלנו בשוק ההעברות לא נובעת בגלל ניסיון לחסוך בעלויות, אלא רק מתוך מטרה לקבל את הערך המקסימלי מהכסף שאנחנו מוציאים, על מנת לייצר איכויות ועומק לסגל.

"אנחנו חייבים לעמוד בחוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, ולהבטיח שאנחנו מוציאים רק את מה שאנחנו מכניסים", המשיך הנרי. "האתוס שלנו הוא בהחלט לנצח משחקים, ואנחנו נשקיע כסף על מנת להצליח. אבל לא נמשכן את העתיד שלנו עם הוצאות חסרות אחריות".

הנרי הבהיר לאוהדים כי "נקנה בעתיד שחקנים בחוכמה, ולעולם לא נבזבז כספים על שחקנים עם מחירים מנופחים ודרישות שכר לא ריאליות. אין לנו חשש מהתחרות עם הקבוצות הטובות ביותר, אך לא נשלם מחירים מוגזמים על שחקנים.

"אף פעם לא נביא את המועדון למצב הקשה שבו קיבלנו אותו", סיכם הנרי, תוך כדי העברת ביקורת על הבעלים הקדומים, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס. "למועדון הזה אסור להיכנס שוב לחובות שמסכנים את קיומו".