סולארפאוור תקים 20 מע' סולאריות על גגות בי"ס בירושלים

בשלב הנוכחי בפרויקט יותקנו 41 מערכות סולריות על גגות נבחרים, רובם בתי ספר ומרכזים קהילתיים, בהיקף כספי של כ-15 מיליון שקל

חברת סולארפאוור תקים 20 מערכות סולאריות לייצור חשמל על גגות בתי ספר בירושלים לאחר שזכתה, עם שתי חברות נוספות במכרז שפרסמה עיריית הבירה.

עיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה (החברה לפיתוח ירושלים), החלה בשלב ב' בפרויקט הענק להתקנת מערכות פוטו-וולטאיות על גגות מבני ציבור נבחרים ברחבי העיר. בשלב הנוכחי בפרויקט יותקנו 41 מערכות סולריות על גגות נבחרים, רובם בתי ספר ומרכזים קהילתיים, בהיקף כספי של כ-15 מיליון שקל, זאת בנוסף ל-50 מערכות שהותקנו בשלב א', בהיקף כספי של כ-35 מיליון שקל.

שלב ב' של הפרויקט צפוי להסתיים בנובמבר 2012. בין בתי הספר בהם יותקנו המערכות החדשות נמנים בתי הספר יאנוש קורצ'אק, יפה נוף, פרנקל, אור רחל, אור תורה סטון ועוד.

שלוש הספקיות הזוכות במכרז לשלב ב' בפרויקט להקמת המערכות הסולאריות הן חברת סולארפאוור שהצטרפה השנה וחברות נקסט קום, גרין טופ אשר ממשיכות את עבודתן מהשלב הראשון בפרויקט.

סולארפאוור, בניהולו של אלון תמרי, תפעל להקמה, תפעול ותחזוקה של 20 מערכות פוטו-וולטאיות, בשטח כולל של כ-15 דונם, בהיקף כספי של כ- 7.5 מיליון שקלים. כל אחת מהמערכות הינה בהספק של 50 קילו-וואט ובסה"כ מדובר על אפשרות לייצר חשמל נקי בהיקף של כ-1.7 מיליון קוט"ש בשנה.

כמו כן, תתוקן גם מערכת תצוגה לתפוקת המערכת בחלק ממבני הציבור בהם תותקן מערכת לאנרגיה סולרית. המערכת תציג בזמן אמת את ביצועי המערכת על גבי מוניטור אשר יוצב במיקום מרכזי במבנה.

מנכ"ל מוריה אלכס ויסמן אמר כי: "חברת מוריה ממשיכה להפגין את מחויבותה לשמירה על הסביבה באמצעות קידום פרויקטים ירוקים, לשיפור איכות חיי תושבי הבירה. אנו שמחים כי פרויקט חשוב זה יוצא לדרך ומקווים להביא להשלמתו במהירות האפשרית, לרווחת ציבור תושבי הבירה".