"הצ'מפיונס ליג לנוער" מגיעה ליורוספורט

הערוץ הפאן-אירופי חתם הסכם ל-4 שנים עם פורמט הנוער של ליגת האלופות NextGen Series; שידור הבכורה: ב-13 בספטמבר, טוטנהאם נגד ברצלונה

טורניר הכדורגל NextGen Series, המוכר כפורמט ליגת האלופות לנוער, עובר למגרש של הגדולים. החל מהחודש הקרוב ישודר הטורניר בערוץ הטלוויזיה של יורוספורט, במטרה לאפשר לו חשיפה גדולה בקרב חובבי הספורט. הסכם השידורים הוא לארבע שנים, ובמסגרתו התחייבה יורוספורט להעביר בשידור ישיר לפחות 18 משחקים בעונה.

טורניר ליגת האלופות לנוער יצא לדרך ב-2011 עם 16 קבוצות. בעונה הנוכחית שהחלה בחודש שעבר משחקות 24 קבוצות מ-13 מדינות ברחבי אירופה, כולל כמה ממחלקות הנוער הבולטות בעולם: ברצלונה, ארסנל, צ'לסי, ליברפול, אייאקס, אינטר ויבנטוס. הקבוצות המשתתפות מתבססות על קבוצות הנוער עד גיל 19 של המועדונים.

24 הקבוצות פתחו את העונה, עם שלב בתים שלאחריו יעפילו 16 קבוצות לשמינית גמר שממנו והלאה ישוחק המפעל בשיטת נוקאאוט.

חלק מהקבוצות משחקות באצטדיונים של הקבוצה הבוגרת. כך למשל, במשחק הראשון שישודר העונה ביורוספורט, ב-13 בספטמבר, תארח טוטנהאם את ברצלונה באצטדיון ווייט הארט ליין בלונדון.

יש לציין כי אופ"א אינה לוקחת חסות על הטורניר הזה, שבינתיים מתנהל כיוזמה עצמאית של המועדונים באירופה. אגב, בעונת הבכורה זכתה אינטר בתואר אחרי ניצחון בגמר על אייאקס.

24 הקבוצות שמשתתפות ב"ליגת האלופות לנוער":

אנגליה (6 קבוצות) - ארסנל, צ'לסי, אסטון וילה, טוטנהאם, מנצ'סטר סיטי, ליברפול
ספרד (2) - ברצלונה, אתלטיק בילבאו
צרפת (2) - פריז סן-ז'רמן, מארסיי
איטליה (2) - אינטר, יובנטוס
הולנד (2) - פ.ס.וו איינדהובן, אייאקס
גרמניה (2) - בורוסיה דורטמונד, וולפסבורג
נורבגיה (2) - רוזנבורג, מולדה
יוון (1) - אולימפיאקוס
בלגיה (1) - אנדרלכט
סקוטלנד (1) - סלטיק
טורקיה (1) - פנרבחצ'ה
רוסיה (1) - צסק"א מוסקבה
פורטוגל (1) - ספורטינג ליסבון