ויה אירופה במו"מ עם פרטנר וסלקום במיזם חב' חשמל

ג'ונאס בירגרסון, הבעלים של חברת ויה אירופה המתמחה בפרויקטים בתחום הסיבים האופטיים, רואה בחברות הסלולר כלקוחות הפוטנציאליים היחידים של המיזם

ג'ונאס בירגרסון, הבעלים של חברת ויה אירופה, המתמחה בפרויקטים בתחום הסיבים האופטיים, מנסה לגייס את החברות פרטנר וסלקום לטובת שיתוף פעולה בנושא מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל. ל"גלובס" נודע שבירגרסון נפגש עם סלקום ופרטנר והציג את השקפת עולמו לגבי המיזם וכנראה שלפגישות יהיה המשך.

זאת מאחר שפרטנר וסלקום מעוניינות שהמיזם הזה יתרומם וייתכן שאף היו מוכנות להשקיע בו אם הדבר היה אפשרי. לבירגרסון חשוב מאוד שיתוף הפעולה של פרטנר וסלקום משום שהן למעשה הלקוחות הפוטנציאליים היחידים של המיזם.

כפי שנחשף אתמול (ג') ב"גלובס", הגיע בירגרסון לישראל ונפגש בין היתר עם חברי ועדת המכרזים ועם בכירי חברת החשמל שמאוד מעוניינת לקדם את המכרז ולהרים את המיזם.

בירגרסון הוא המשקיע היחיד שמביע עניין במכרז, שנדחה לאוקטובר, אבל החלטתו אינה סופית. פרטנר וסלקום מנועות מלהתמודד במכרז, מחשש שיישבו תחת בעלות אחת, אך לשר התקשורת יש סמכות לאפשר להן להתמודד על חלק קטן מהמיזם, באחוזים נמוכים.

פרטנר וסלקום מעוניינות שמיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל ימומש והן מוכנות להתחייב לרכוש ממנו תשתיות בעתיד. ללא המיזם ייאלצו החברות להמשיך ולהשתמש בתשתיות בזק והוט, שהן מתחרות שלהן. תשתית שלישית של סיבים אופטיים מעניקה להן יכולת להציע שירותים שיתחרו בבזק ובהוט; הדבר לא יתאפשר במלואו אם יצטרכו לרכוש מבזק והוט תשתיות בשוק הסיטונאי החדש שמתהווה בימים אלה.