תחקיר "כלבוטק" על עד המדינה בפרשת הולילנד ישודר כמתוכנן

ביהמ"ש דחה את בקשת הפרקליטות להרחיב את צו איסור הפרסום בנוגע לש"ד

תחקיר "כלבוטק" בנוגע לעברו של עד המדינה במשפט פרשת הולילנד ישודר כמתוכנן. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, דחה היום (ג') את בקשת הפרקליטות להרחיב את צו איסור הפרסום בנוגע לש"ד, עד המדינה במשפט פרשת הולילנד, כך שיחול לא רק על שמו אלא על כל פרט מעברו.

"מאז ניתנה ההחלטה לאסור את פרסום שמו של עד המדינה נקפו הימים ושמו מפורסם במנועי החיפוש השונים במרשתת (באינטרנט), כשאין טוען ומאשים מאן דהוא על הפרת צו בית המשפט", כתב השופט. "יתר על כן, הפרסומים כנגד עד המדינה נמשכים כבר שבועות ארוכים ולא נחקר מי מהמפרסמים או אמצעי התקשורת בחשד להטרדת עד ו/או פגיעה בפרטיות, או בשל חשד לעבירה פלילית אחרת - אישומים עליהם נשענה המדינה בבקשה להרחיב את צו איסור הפרסום".

עוד ציין השופט כי בקשת המדינה להרחיב את צו איסור הפרסום, הוגשה באיחור ולאחר שכבר נעשו פרסומים רבים בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות ביחס לעברו של ש"ד. "למותר לסגור את האורווה משזו נותרה ריקה", כתב.

עם זאת, השופט הביע דעתו כי קשה לו להשתחרר מ"התחושה המעיקה" שהפרסומים השליליים הרבים בתקשורת בנוגע לעד המדינה, אופיו ועברו, הם "מגמתיים ומבקשים להכפיש ולהטיל דופי בעד מדינה הנתון בעיצומו של הליך משפטי בו הוא נדרש להעיד לאורך עשרות ישיבות על פני מספר חודשים". לדברי השופט, מדובר בפרסומים "המבקשים לחשוף עובדות שיש בהן לגישת המפרסמים לתאר את עד המדינה כאישיות שלילית מן המדרגה הראשונה עד שלא ניתן לסמוך עליו ואוי למדינה המבססת כתב אישום לפי עדותו". לאור החלטת השופט, כאמור, תשודר ביום חמישי הקרוב תכנית כלבוטק בהנחיית רפי גינת, שתעסוק בעברו של עד המדינה.