ביוליין תרכוש מביוקיין טכנולוגיה לטיפול בסרטן

המוצר מוכן לכניסה לשלב II ■ סמנכ"ל הכספים של ביוליין: "40% מהמניות שלנו נסחרות בארה"ב"

ביוליין הודיעה היום כי רכשה מחברת ביוקיין, המחוזקת בין היתר על ידי חברת כת"ב (25%), את המולקולה המובילה שלה, המיועדת לטיפול בסרטן. המוצר עבר בהצלחה ניסויים ראשונים בבני אדם, ומוכן לכניסה לשלב II של הניסויים, בהתוויה של טיפול בסרטן הדם.

ביוליין תשלם עבור המוצר סכום חודשי קבוע של 50-100 אלף דולר כדי לתמוך בחלקה של ביוקיין בהמשך פיתוח המוצר. ביוקיין תהיה זכאית לבונוס קטן של 250 אלף דולר עם השגת אבן דרך מסויימת בפיתוח. אם המוצר ימוסחר לחברה אחרת בזמן הקרוב, ביוקיין תקבל 60% מהסכום וביוליין 40%. אם המוצר ימוסחר מאוחר יותר, אחרי השקעה משמעותית של ביוליין, יחס חלוקת התגמול יהיה הפוך - 60% לביוליין ו-40% לביוקיין.

בעקבות ההודעה עלתה היום מניית ביוליין, והחברה נסחרת לפי שווי של 166 מיליון שקל.

ביוקיין היא חברה ותיקה שהוקמה בחממת ITEK שפעלה בשנות ה-90. בשנים האחרונות השקיעו בה כת"ב לצד פרופ' שמואל קבילי והדסית, חברת מסחור הטכנולוגיות של הדסה (אך היא אינה חלק מחברת הדסית ביו אחזקות, החברה הבורסאית של הדסית).

ככל הנראה, המשקיעים הקיימים של ביוקיין לא היו מעוניינים לקחת על עצמם את מימון הפרוייקט, שיכול לצרוך השקעה של עשרות מיליוני דולרים בהמשך הדרך. כת"ב אמנם משקיעה בפרוייקטים בסדר גודל כזה, אולם במקרה הזה לא היה לה רוב בין בעלי המניות.

לפני כעשור הייתה ביוקיין אמורה להתמזג עם חברת קיורטק בשליטת כת"ב, אולם המיזוג לא יצא אל הפועל.

ביוליין מסוגלת לממן את השלבים הקרובים בפרוייקט, לאחר שגייסה לאחרונה כ-15 מיליון דולר. ביוליין מעוניינת בפרוייקטים בשלבים מתקדמים, כדי לתמוך במעמדה כחברה בורסאית הנסחרת בתל אביב וגם בנאסד"ק .

העבודה על הפרוייקט תתחלק בין שתי החברות, כאשר ביוליין מנהלת את הניסויים הקליניים ואילו ביוקיין תורמת מן הידע שלה בתחום האונקולוגיה. חלוקת ההכנסות הכמעט שוויונית מאפשרת לשתי החברות להנות אם הפרוייקט יצליח.

המוצר מתאים על פי הערכות החברות לכ-70% מסוגי הסרטן, וייתכן שהרישיון יורחב בהמשך להתוויות נוספות.

ביוליין - מספר נקודות הכרעה ב-2013

לדברי כינרת סוויצקי, מנכ"ל ביוליין, החברה מצפה לקבל במהלך 2013 את התוצאות משני ניסויים קליניים מתקדמים - ניסוי שלב IIb במוצר BL1020 לסכיזופרניה, אותו היא עורכת בעצמה וניסוי שלב IIb במוצר לתמיכה בלב לאחר התקף לב, שמוסחר לחברת Ikaria. כמו כן, תחל החברה ב-2013 בניסוי במוצר BL5010 לטיפול בנגעי עור, ועשויה לקבל את אישור השיווק כבר במהלך השנה הבאה. ניסוי שלב IIa במוצר לטיפול במעי דלקתי, עשוי להסיים כבר בסוף השנה שעברה או בתחילת 2013.

ביוליין רשמה מניותיה בנאסד"ק לפני כשנה. לדברי פיליפס סרלין, סמנכ"ל הכספים של החברה, כ-40% מהמניות של ביוליין מוחזקות דרך האיגרות הנסחרות בנאסד"ק המייצגות כל איגרת כ-10 מניות של החברה. "בעקבות המסחר הדואלי הסחירות שלנו עלתה וזכינו גם לסיקור של בית ההשקעות Roth", אומר סרלין. רות' העניק לחברה מחיר יעד של 4 דולר, לעומת 2.3 היום.