רה"מ נתניהו פיזר את הקבינט הביטחוני בעקבות הדלפה

ראש הממשלה: "מישהו אתמול פגע בצורה קשה באמון שנותנים אזרחי ישראל בפורום הבטחוני. יש לי אחריות כלפי אזרחי ישראל וביטחון המדינה" ■ "אין לי טענה נגד כלי התקשורת, הם עושים את מלאכתם. יש לי טענה נגד מי שהפר את האמון הבסיסי ביותר"

רה"מ בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ד') על פיזור ישיבת ההמשך של ועדת השרים לענייני ביטחון. נתניהו אמר בתחילת הישיבה: "זמן קצר אחרי סיום הישיבה אתמול קרה דבר חמור: הדלפה מתוך דיוני הקבינט. ביטחון המדינה ואזרחיה תלוי ביכולת לקיים דיונים חסויים ומעמיקים בקבינט המדיני-ביטחוני.

"שם מוצגות כל העובדות, כל הדעות וכל ההשלכות. זהו כלי עבודה בסיסי לניהול ביטחון המדינה. מישהו אתמול פגע בצורה קשה באמון שנותנים אזרחי ישראל בפורום הזה. הוא הפר את הכללים הבסיסיים ביותר לניהול דיונים בקבינט הביטחוני. הוא גם פגע בשמם הטוב של הנוכחים בישיבה שלא הדליפו מתוכה", אמר נתניהו.

לדבריו, "אין לי טענה נגד כלי התקשורת, הם עושים את מלאכתם. יש לי טענה נגד מי שהפר את האמון הבסיסי ביותר שדרוש לקיום דיוני הקבינט בענייני ביטחון ישראל, ופגע ביכולת לקיים דיונים חסויים. יש לי אחריות כלפי אזרחי ישראל וביטחון המדינה ועל כן אני מפזר את הישיבה הזאת".

אתמול התקיים דיון ביטחוני בקבינט שעיקרו עסק בנושא הגרעין האיראני. ההדלפה לכלי התקשורת היתה כי בקרב גופי המודיעין קיימת מחלוקת בעניין פתרון סוגיית הגרעין האיראני והתקיפה האפשרית שם.

בקבינט חברים ראש הממשלה נתניהו; שר האוצר יובל שטייניץ; שר החוץ אביגדור ליברמן; שר הביטחון אהוד ברק; השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'; שר המשפטים יעקב נאמן; השר לנושאים אסטרטגיים משה יעלון; השר לשיתוף פעולה אזורי והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום; שר שירותי המודיעין דן מרידור; שר החינוך גדעון סער; השר בני בגין; שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו; שר הפנים אלי ישי; ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס.