יו"ר ועד המהנדסים בחברת החשמל עוכב לחקירה

יעקב חי עוכב לחקירה ע"י 4 שוטרים שהוזעקו למשרדי הנהלת חברת החשמל בחיפה, לאחר שסירב לצאת ממשרדי מנהל אגף משאבי אנוש בחברה, איקא יכין

יו"ר ועד עובדים בחברת החשמל עוכב לחקירה היום (ד') על-ידי המשטרה לאחר עימות מילולי חריף עם הנהלת החברה בנוגע לזכויות העובדים.

יעקב חי, יו"ר ועד המהנדסים הצפוני בחברה, עוכב לחקירה בשעות הצהריים ונלקח לתחנת המשטרה הקרובה בעילה של הסגת גבול.

חי עוכב לחקירה על-ידי צוות של 4 שוטרים שהוזעק למשרדי הנהלת חברת החשמל בחיפה, לאחר שסירב לצאת ממשרדי מנהל אגף משאבי אנוש בחברה, איקא יכין.

העימות פרץ לאחר שיכין הודיע לחי כי נציגי ועד המהנדסים לא יוכלו להשתתף במכרז
לאיוש תפקיד של מנהל מחלקה באגף הביקורת בחברה. בוועד המהנדסים טוענים כי נוהלי החברה מחייבים השתתפות נציג מטעמם בוועדת המכרז.

ועד המהנדסים הצפוני נחשב לסמן המיליטנטי בין ועדי העובדים בחברת החשמל ומרבה להתעמת עם ההנהלה בנושאים הקשורים לזכויות העובדים.

בתום החקירה הגיש חי תלונה נגד יכין בגין איומים ותלונת-שווא.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "לאחרונה ועד המהנדסים - מרחב הצפון, בראשותו של יעקב חי, פועל בדרכים בריוניות שאינן לגיטימיות במערך יחסי עבודה. היום, פעם נוספת, לא איפשר יעקב חי, ביחד עם חברי ועד מהנדסים נוספים, את קיומה של ישיבת ועדת מכרזים שהתקיימה בראשות סמנכ"ל משאבי אנוש של החברה, איקא יכין, ובשלב כלשהו התפרץ לחדרו של יכין. משלא נענה לבקשות יכין לפנות את החדר, נאלץ יכין להזמין את משטרת ישראל, אשר גבתה תלונה ועיכבה את יעקב חי לחקירה".