בנה"פ משיק מועדון לקוחות: יחזיר עד 10% מסך הרכישה

‎‎מחזיקי כרטיסי האשראי של הבנק יקבלו החזרים של עד 10% מרכישותיהם ברשתות ובעסקים קטנים ■ ההצטרפות אינה כרוכה בתשלום או בכרטיס חדש‏

‎‎בנק הפועלים הכריז היום (ד') על הקמת מועדון לקוחות ובו תוכנית ‏Cash Back‏, שבה 1.3 מיליון מחזיקי כרטיסי האשראי של הבנק - ישראכרט, ויזה ואמריקן אקספרס - יקבלו החזרים של עד 10% מגובה הרכישה ברשתות ובבתי עסק קטנים. לפי שעה מדובר ב-270 רשתות ועסקים. ההחזר יינתן בצמוד למועד החיוב החודשי.

‏‏ההצטרפות אינה כרוכה בתשלום או בהנפקה של כרטיס אשראי חדש. נקודה זו היא המבדלת את ההצעה של הפועלים לעומת כרטיס מפתח דיסקונט או כרטיס האשראי של מזרחי-טפחות, המעניקים הטבות כמועדון לקוחות לכל דבר.

‏למרות שגם בבנק הפועלים בחרו להצמיד לתוכנית את המינוח "מועדון לקוחות", הרי שלא מדובר במועדון לקוחות "רגיל". בהכרזה היום הדגיש אלי כהן, מנהל מטה שיווק, שירות ואחריות חברתית בבנק, כי "בנק הפועלים הוא לא מועדון לקוחות. חיפשנו דרך להתחבר ללקוחות במקומות שהם ליד הבנק".‏

ההצטרפות אינה מיועדת למחזיקי כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים שמנפיקה ישראכרט ואינה כוללת כרטיסי חיוב מסוג ‏Direct‏, דלקנים וכרטיסים נטענים. ההחזר הכספי אינו מותנה במינימום שימושים חודשיים או במינימום קנייה. ‏

התוכנית תלווה באתר אינטרנט ובו פירוט על בתי עסק. בשלב הבא תושק אפליקציה מבוססת מיקום.

‏‎‎עוגות בתל-אביב, ממתקים בנצרת

‏‎‎הילה הרמולין-רונן, מנהלת האסטרטגיה השיווקית בבנק הפועלים, התייחסה בעקיפין לדרך שבה הבנקים המתחרים בוחרים להיטיב עם לקוחותיהם, לדוגמה תוכנית הקופונים של לאומי קארד.

"מסקר שערכנו עולה כי צרכנים רוצים לקבל הטבה בדמות כסף ישירות. הם לא רוצים קופונים והחזרים בנוסחאות מסובכות, ומכאן הרעיון", אמרה הרמולין-רונן.

‏נדבך שמדגישים אנשי בנק הפועלים הוא קידום עסקים קטנים; בין היתר מדובר בעסקים במגזר החרדי ובמגזר הערבי. בכוונת הבנק לצרף 3,000 עסקים בשנתיים הקרובות ו-9,000 תוך 5 שנים. התוכנית פתוחה גם לעסקים שאינם לקוחות הבנק או שסולקים במערכות מתחרות.

עידוד העסקים הקטנים יגובה בפעילויות שיווקיות: יוזמת יום העסקים הקטנים, הקמת אתר אינטרנט לעסקים שבתוכנית ופרסומם במדיות מקומיות.

‏את שיעור ההנחה קובעים בתי העסק, משום שהם אלה שגם סופגים אותה, בתמורה למערך השיווקי ולחשיפה שהם מצפים לקבל. עם הרשתות הגדולות בתוכנית נמנות רמי לוי שמעניק 1% החזר ברכישות באתר האינטרנט, קסטרו שמעניקה 3% החזר וסטימצקי המעניקה 2%.

לפי שעה אין חברת דלק ברשימה, למרות שבעתיד תיכנס פז עם שיתוף-פעולה בחנויות ילו. עם העסקים הקטנים בתוכנית נמנים חנות המותגים מידות טובות מבני-ברק, הקונדיטוריה שאולוב סיסטרס מתל-אביב, רשת הפרחים איצטרובל וממתקי מחרום מנצרת.

‏האם התוכנית מתחרה במועדון הלקוחות של כרטיסי האשראי שהבנק עצמו מנפיק? הרמולין-רונן השיבה בשלילה. "לא. הלקוחות יקבלו גם וגם. ההנחה הגבוהה יותר היא שתגבר". ‏‏‎‎‏