אם לא יהיו הפתעות: טאו של אילן בן-דב הולכת לפירוק

בית המשפט המחוזי מרכז האריך את הקפאת ההליכים של טאו בשליטתו של אילן בן-דב למחר ■ לחברה חוב של 320 מיליון שקל לבעלי האג"ח וחוב לפירעון מיידי של 155 מיליון שקל לבנק לאומי

בית המשפט המחוזי מרכז האריך את הקפאת ההליכים של טאו , בשליטתו של אילן בן-דב עד מחר (ה') בשעה 16:00, כאשר אם לא יימצא מקור מימון נוסף לחובותיה - צפויה החברה להגיע לפירוק כבר מחר.

מאז מסר בית המשפט צו הקפאת הליכים לטאו ביולי השנה, התקשתה החברה להגיע להסכמה עם בעלי האג"ח שלה - להם היא חייבת כ-310 מיליון שקל - על הסדר חוב. זאת, בנוסף לחובות החברה לבנק לאומי בהיקף של 155 מיליון שקל, אשר הועמדו על-ידי הבנק לפירעון מיידי באוגוסט השנה.

בן-דב הציע בזמנו כי כנגד מחיקת החוב של החברה לנושים, יקבלו המחזיקים שתי סדרות אג"ח חדשות בערך נקוב של 248 מיליון שקל, לפירעון בשנים 2015-2020, הקצאה של 15% במניות טאו חדשות ותשלום של 30 מיליון שקל במזומן.

טאו שבשליטת אילן בן-דב נקלעה למשבר בשנת 2008, אך הצליחה לשרוד עד אשתקד, כשצירפה הערת "עסק חי" לדוחותיה הכספיים לרבעון השני. מאז החברה הולכת מדחי אל דחי, ואת הרבעון הראשון של השנה סיימה בהפסד של 18 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 125 מיליון שקל בשנת 2011 כולה.

סך ההתחייבויות שלה כ-630 מיליון שקל, ומרביתן מוצגות כהתחייבויות שוטפות, בגלל הזכות העומדת לנושים לדרוש פירעון מיידי.