כחלון וברק ייפגשו כדי לחלץ המכרז לדור רביעי

שר התקשורת משה כחלון ינסה לחלץ את עגלת הדור הרביעי בסלולר התקוע תקיעה עמוקה בתוך מחלוקת בין משרדי האוצר והביטחון על גובה הסכום שיקבל צה"ל בתמורה לפינוי תדרים

שר התקשורת משה כחלון ינסה לחלץ את עגלת הדור הרביעי בסלולר התקוע תקיעה עמוקה בתוך מחלוקת בין משרדי האוצר והביטחון על גובה הסכום שיקבל צה"ל בתמורה לפינוי תדרים. כחלון שוחח על העניין עם שר הביטחון אהוד ברק, והשניים קבעו להיפגש ביחד עם מנכ"לי משרדיהם כדי לנסות ולמצוא פתרון שיאפשר להוציא למכרז את התדרים בזמן הקרוב.

המחלוקת סביב מכרז התדרים החלה לאחר שמשרד הביטחון ומשרד האוצר נקלעו לעימותים חריפים סביב גובה תקציב הביטחון לשנה הבאה. כאשר האוצר החל לדרוש קיצוץ בתקציב הביטחון תגובת משרד הביטחון הייתה לעצור את כל תהליך פינוי התדרים לטובת הדור הרביעי ודרישה חסרת תקדים לתשלום של מיליארד שקלים בתמורה, לאחר שהסיכום המקורי דיבר על תשלום של 200 מיליון שקלים.

אך יותר מכל, האחריות לתסבוכת נופלת על כתפי משרד התקשורת שהסכים לדחות את המכרז שתוכנן להיערך בספטמבר שנה שעברה משיקולים שונים שהתברר שהובילו לעיכוב מיותר. אי פרסום המכרז על ידי משרד התקשורת היווה הזדמנות מבחינת משרד הביטחון לעצור את התהליך וכאמור כעת מנסים לפתור את הבעיה.

נציין כי ישראל בשל אי ההקצאה של תדרי הדור הרביעי, ובשל העובדה כי לא פתרה את בעיות הקמת האנטנות, נכנסה לפיגור עמוק וקשה אחר כל העולם שכבר הטמיע דור רביעי בסלולר ועדיין מטמיע בקצב הולך וגובר. נתונים השוואתיים מצביעים על כך שישנם למעלה מ-120 מפעילים ברחבי העולם שכבר הקימו רשתות דור רביעי, שכולל טכנולוגיה הרבה יותר יעילה להעברת קצבים במהירויות גבוהות ומחזק מאד את היקף השימוש במכשירים לטובת קידום כל נושא הסחר האלקטרוני, שבישראל מאד מפגר בשימושים אחר העולם.