הפועל ת"א נגד קשטן: פוטר עקב המשבר החברתי אליו נקלע המועדון

בכתב ההגנה שהגישה הקבוצה לתביעתו של המאמן המפוטר לקבל 637 אלף שקל בגין מענקים, היא טוענת לניגוד עניינים חמור בדרישתו

הפועל תל-אביב, תחת ייצוגו של עו"ד נעם פורר, בא-כוחו של הבעלים הקודם אלי טביב, הגישה השבוע כתב הגנה למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל לתביעתו של מאמנה המפוטר, דרור קשטן, הדורש מענקים בגובה של 637 אלף שקל עבור הזכייה בגביע המדינה בעונה שעברה, הבטחת המקום במוקדמות הליגה האירופית, וכן בגין פגיעה בשמו הטוב.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", קשטן, שעבד בהפועל מיוני 2011 עד לינואר 2012, אז פוטר על-ידי טביב, ביסס את תביעתו על סעיף 3.7 בחוזהו עם המועדון, ולפיו "המאמן יזכה לתשלום משכורתו וזאת עד לתום החוזה בין הצדדים, אף אם יפוטר על-ידי הקבוצה וזאת טרם הסתיים החוזה‎"‎‏.

בכתב ההגנה שהגיש עו"ד פורר, הוא טוען כי בדרישתו של קשטן יש ניגוד עניינים חמור. על-פי החוזה בין קשטן להפועל תל-אביב, היה קשטן זכאי לתשלום כל שכרו עד לסיום העונה, "זאת גם אם יסכם המאמן בקבוצה אחרת לאחר פיטוריו". מוסיף וכותב פורר: "לא בכדי המענקים אינם נזכרים בסעיף האמור, שהרי מעולם לא היתה כוונה לזכות את קשטן במענקים בגין הישגים שיושגו תחת שרביטו של מאמן אחר, ושעה שקשטן עצמו רשאי להיות מועסק במועדון כדורגל אחר... פרשנותו של קשטן לפיה הוא זכאי גם למענקים אם יפוטר טרם עונת המשחקים, מעמידה אותו במצב אפשרי של ניגוד עניינים חמור בין חובות הנאמנות שיש לו כלפי המועדון החדש בו הוא רשאי לעבוד, לבין האינטרס הכספי שיש לו בהישגי המועדון (הישן - ר"ע)".

‏בכתב התביעה שהוגש על-ידי בא-כוחו של קשטן, בנו עו"ד תומר קשטן, נטען כי טביב ניסה להתערב בקביעת ההרכב בגלל סכסוכים כספיים עם שחקנים, בין היתר עם שי אבוטבול וסלים טועמה.

על כך טוען פורר בכתב ההגנה: "במהלך דצמבר 2011-ינואר 2012 נקלע המועדון למשבר חברתי ומקצועי חמור ביותר... תוך הפגנת יכולת מקצועית ירודה וחוסר מחויבות בולט מצדם של השחקנים. קשטן פוטר עקב המשבר המקצועי והחברתי אליו נקלע המועדון ולא מכל סיבה אחרת".

‏‏מאחר שמדובר בתביעה על חוזים מעידן טביב, הרי שבמקרה שקשטן יזכה בבוררות, הפועל תל-אביב אמנם תיאלץ לשלם לו את הכסף - אך מתוקף ההסכם בין חיים רמון לטביב, יקוזז הסכום מהתשלומים שרמון עתיד להעביר לטביב עבור רכישת המועדון.‏

דיון הבוררות המקדמי יתקיים ביום שלישי הקרוב אצל הבורר עו"ד גבי הורביץ.