השופטת ורדה וירט-ליבנה נבחרה ליו"ר נציגות השופטים

תחליף את השופטת ורדה אלשיך ■ הערכה: וירט-ליבנה, המקורבת לאלשיך, תאפשר דה-פקטו את המשך שליטתה של אלשיך במהלכי הנציגות מאחורי הקלעים

שופטת בית הדין הארצי לעבודה, ורדה וירט-ליבנה, תכהן כיו"ר של נציגות השופטים למשך שנה ו-4 חודשים, עד לתום שנת 2013.

ההחלטה התקבלה בתום ישיבה שקיימה היום (ו') נציגות השופטים הארצית, בעקבות הודעתה של השופטת ורדה אלשיך מלפני כחודש על פרישתה תפקיד יו"ר הנציגות.

על-פי ההערכות, וירט-ליבנה, ששימשה משנה ליו"ר הנציגות בתקופתה של אלשיך ומקורבת אליה מאוד, תאפשר דה-פקטו את המשך שליטתה של אלשיך במהלכי הנציגות, מאחורי הקלעים.

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כשבועיים, וירט-ליבנה אכן הוצעה כמועמדת מוסכמת להמשיך לכהן כיו"ר של נציגות השופטים, כך שלא יהיה צורך לקיים כעת בחירות לראשות הנציגות.

בפתח הישיבה היום הציע השופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, המקורב גם הוא לאלשיך, למנות כבר היום יו"ר לנציגות ולהימנע מקיום בחירות.

לדבריו, במסגרת המאמצים שעורכת נציגות השופטים מול אנשי משרד האוצר, במטרה לשפר את תנאי הפנסיה של השופטים, יש צורך בהסמכה מיו"ר הנציגות כבר עתה, ואין זמן להמתין עד לקיום בחירות.

השופטים בנימין ארנון ואחיקם סטולר מבית המשפט המחוזי בלוד התנגדו למינויה של וירט-ליבנה כיו"ר לתקופה ארוכה. ארנון הציע שהיא תכהן לתקופה של 3-4 חודשים, ואז יתקיימו בחירות מסודרות.

ואולם, וירט-ליבנה הודיעה כי לא תסכים לכהן בתפקיד תקופה כה קצרה, ובסופו של דבר התקיימה הצבעה, שבה הוחלט, בניגוד לדעתם של ארנון וסטולר, למנות את וירט-ליבנה לתפקיד עד לסוף שנת 2013.

השופטת אלשיך השתתפה גם היא בישיבת הנציגות, אף שהודיעה במכתבה לשופטים לפני כחודש כי היא פורשת מתפקיד יו"ר הנציגות. היום התברר כי אין בכוונתה של אלשיך לפרוש כליל מהנציגות. היא אף נשאה דברים קצרים לרגל סיום כהונתה, ועמיתיה השופטים בירכו אותה על תרומתה לענייני הנציגות ב-6 השנים שבהן כיהנה בתפקיד היו"ר.