גוגל רכשה חברת אנטי-וירוס ספרדית תמורת סכום לא ידוע

החברה נקראת VirusTotal והיא מספקת שירות סריקת קבצים ואתרי אינטרנט בחינם ■ השירות של החברה משתמש במאגרי המידע של תוכנות אנטי-וירוס אחרות על מנת לפעול

ענקית החיפוש גוגל הודיעה אתמול על רכישת חברה שמבצעת סריקות לאיתור וירוסים ותוכנות זדוניות בקבצים ובאתרים בחינם. מדובר על חברה ספרדית שנקראת VirusTotal שמעסיקה מספר קטן של עובדים. בפוסט שפרסמה החברה אתמול בבלוג שלה נכתב שהיא "חברה מוגבלת מבחינת משאבים", ולכן היא שמחה על הרכישה שלה על ידי גוגל.

על פי האתר של החברה, היא מבצעת את הסריקות שלה בהתסמך על מאגרי מידע של תוכנות אנטי-וירוס אחרות, סורקים מבוססי דפדפן וכלים לניתוח קבצים וכתובות URL, ובשל כך היא יכולה לספק את השירותים שלה בחינם.

הרבה לא ידוע על העסקה הזאת כמו כן על החברה החדשה שגוגל רכשה. תנאי העסקה לא פורסמו כמו גם הסכום. בנוסף לכך לא ידוע גם מספר המשתמשים דרך קבע בשירותים של החברה שאפשר להגיד שמדובר בסוג של הימור מצידה של גוגל.

בבלוג שפרסמה חברת וירוס טוטאל נכתב כי למרות הרכישה החברה תמשיך לתפקד באופן עצמאי ותשמור על הקשר העסקי והמקצועי שיש לה עם גורמי אבטחה ועם חברות האנטי-וירוס שהיא פעולת איתם. דובר של גוגל פרסם הודעה ובה נכתב גוגל מאוד שמחה להעניק לחברת וירוס טוטאל את התשתית הדרושה על מנת שתמשיך לפתח את השירות שלה.