מנכ"ל קניון עיר ימים: "כמות הביקורים אצלנו לא ירדה"

בני חליף: "לצאת ולהגיד שכל הקניונים גובים היום דמי שכירות ודמי ניהול לא ראויים - אני חושב שזה לא נכון בצורה רוחבית"

קיץ לא פשוט עבר על הקניונים, ובפרט על רשתות האופנה, שהציגו ירידה בפדיונות ועוד רשתות אופנה שנקלעות לקשיים. במהלך יוצא דופן התאגדו הרשתות בשבועות האחרונים נגד הקניונים, בדגש על הדואופול מליסרון ועזריאלי, כדי לפעול בנושא דמי השכירות והניהול הגבוהים.

מנכ"ל קניון עיר ימים בנתניה, בני חליף, לא מתרגש. חליף כיהן בעבר גם כמנכ"ל קניון CINEMALL בחיפה, כמנכ"ל קניון ארנה בהרצליה, כמנהל חטיבת הקניונים של חברת מנופים פיננסיים וכמנכ"ל קניון הסיטי באשדוד.

לדבריו, "כל הזמן יש דיבורים וכתבות בעיתונים על התארגנויות, אבל מלבד פניות בודדות להורדת דמי שכירות ודמי ניהול, כמו שיש היום והיה תמיד בכל קניון, לא שמעתי על אף פנייה מאורגנת לאף קניון.

"צריך לבחון כל מקרה לגופו, למיקום ולדמי השכירות. אני יודע שיש מקרים בהם דמי השכירות ודמי הניהול גבוהים ביחס למחזור, אבל אני לא יכול להגיד שזו התמונה הכללית האמיתית. לצאת ולהגיד שכל הקניונים גובים היום דמי שכירות ודמי ניהול לא ראויים, אני חושב שזה לא נכון בצורה רוחבית.

"הנגזרת של דמי שכירות ודמי ניהול כאחוז מהפדיון היא כאמור גם תלוית פדיון. הפדיון מושפע ממערכת טעמים שלמה, שכוללת פרמטרים שקשורים בניהול העסק, הדרכות לעובדים וכוח-האדם שבוחרים בחנויות, וכולם יודעים שיש בעיה בתחום המשאב האנושי בקמעונאות".

- איך הקניונים מושפעים מהקשיים ברשתות האופנה?

"שוק האופנה גדל בצורה משמעותית, ונכנסו לפה מותגים בינלאומיים חדשים. נפתחו בבת-אחת הרבה מאוד חנויות של רשתות בינלאומיות, כך שבסך-הכול ענף האופנה גדל. אם יש כאלה שבאו על חשבון רשתות אחרות, מדובר בתהליך טבעי".

- מה לגבי השפעת המצב הכלכלי, תחושת המיתון המתקרב וגלי הפיטורים?

"מהמספרים שאני רואה בענף, כמות הביקורים בקניונים לא ירדה. ההסתובבות בקניון היא היום סוג של בילוי, תחליף לכיכר העיר של פעם. הקניונים נגישים, ממוזגים ועם חניה בחינם.

"עם זאת, המצב הכלכלי מוביל צרכנים להיות הרבה יותר מתוכננים בקנייה שלהם. הם באים עם יותר מודעות, פחות מתפתים, והכלכלה בסופו של דבר היא פסיכולוגיה.

"באופן כללי בקניונים, יולי ואוגוסט היו חודשים טובים בהשוואה למאי ויוני, שבהם הייתה ירידה בפדיונות למ"ר לעומת החודשים המקבילים אשתקד. יולי ואוגוסט תיקנו לחלוטין את המגמה. בקניון שלנו היה גידול של 40% ביולי לעומת יוני ועלייה נוספת של 10% באוגוסט.

"הצורך הגדול ביותר ערב החג הוא בקניית מתנות. השנה, יותר משנים קודמות, כולם מאוד רוצים שלא לחרוג מהתקציב, ובכל זאת לקנות מתנות. גם אנחנו היינו צריכים להתאים עצמנו, כדי לעזור לקהל הקונים להתנהג טוב תקציבית.

"פיתחנו אפליקציה ייחודית שמסייעת לבחור מתוך מאגר של 1,000 מתנות את המתנה בתקציב שהגדרת לעצמך מראש. המצב דורש מאיתנו להיערך מבחינת המבצעים השיווקיים בצורה חכמה יותר".