לאומי: מחיר יעד של כ-20 אגורות לרציו בתרחיש שמרני

מחיר יעד של כ-40 אגורות בתרחיש חיובי ■ "רציו מגלמת סיכון בעל אופי שונה מיתר השותפות במאגרי תמר ולוויתן, שכן מדובר בחשיפה כמעט טהורה לנכס יחיד, שפיתוחו המלא מותנה בהשקעה של למעלה מ-10 מיליארד דולר"

אלה פריד, אנליסטית האנרגיה בלאומי שוקי הון, מגיבה להודעת השותפויות במאגר לוויתן מהבוקר (א'). אבנר , דלק קידוחים ורציו דיווחו לבורסה באופן רשמי כי בסוף השבוע התקבלו הצעות לרכישה של עד 30% מהזכויות ב"לוויתן" מחברות בינלאומיות מובילות, העוסקות בתחום חיפושי גז טבעי והפקתו.

ההודעה בדבר ההצעות שהתקבלו מהווה ללא ספק אבן דרך נוספת, המציינת התקדמות הדרגתית, שבמקרה של הצלחה תוביל למציאת שותף בינלאומי ופיתוח המאגר. ההצעות, כמו תמיד במקרים שכאלה, כפופות למבחני הפקה נוספים והתניות מורכבות בתחומים הגיאולוגיים, הכלכליים והמדיניים, מציינת פריד.

נוכח מיעוט הפרטים, כאשר השותפות אינן נוקבות בשמות החברות הבינלאומיות ולא בסדרי גודל של סכומים עליהם מדובר, "אנו מניחים כי השווי המינימאלי ינוע בטווח שבין 6 ל-7 מיליארד דולר - בתרחיש של פיתוח מלא של המאגר בלוחות הזמנים שצוינו. הדבר היחידי שניתן לומר בהקשר זה, הוא שההתפתחויות בהחלט עקביות עם מחירי היעד שלנו - המשקפים תמחור מבוסס המלצות חיוביות של ועדת צמח והתפתחויות חיוביות במו"מ לפיתוח לוויתן".

לגבי רציו אומרת פריד כי בעקבות המלצת ועדת צמח, וההתייחסויות האופטימיות שראינו בדוחות הרבעוניים של החברות השותפות בלוויתן, בנוגע להתקדמות המשא ומתן לצירוף שותף מוביל לפיתוח המאגר, "התרככנו" מעט ביחס למניה זו - בעיקר בשל התמחור הנוח שלה ועלייה ברמת ההסתברות לפיתוח הפרוספקט.

עם זאת, "אנו עדיין סבורים כי רציו מגלמת סיכון בעל אופי שונה מיתר השותפות במאגרי תמר ולוויתן, שכן מדובר בחשיפה כמעט טהורה לנכס יחיד, שפיתוחו המלא מותנה בהשקעה של למעלה מ-10 מיליארד דולר - בתנאי מציאות גיאו-פוליטית לא ברורה".

בשל הדיסקאונט ברציו, "אשר מהווה אופציה כמעט טהורה על לוויתן, ועל אף הספקנות שלנו, אנו ממליצים לשלב אותה במסגרת סל מניות הסקטור כאחזקה לא מהותית (ביחס לסל)".

בתרחיש שמרני-שלילי פריד מציבה מחיר יעד של כ-20 אג' לרציו, נמוך בכ-33% מהמחיר בבורסה כעת. מחיר היעד שלה לאבנר עומד על 2.34 שקל (פרמיה של כ-15%) ולדלק קידוחים על 12 שקל (פרמיה של כ-6%). מחיר יעד לישראמקו עומד על 53 אגורות.

בתרחיש חיובי מחיר היעד לרציו עומד על כ-40 אגורות, לדלק קידוחים על 13.66 שקל ולאבנר על 2.61 שקל. מחיר יעד לישראמקו עומד על 56 אגורות.