חשיפת "גלובס": 20 החוזים היקרים בליגת העל לעונת 2012/13

מיטש גולדהאר שוב מסתער על התואר עם משכורות עתק: 11 נציגים למכבי ת"א ברשימה, רק 5 לחיפה ו-4 להפועל ת"א; קולאוטי שוב המרוויח הגדול

עונה שלישית ברציפות אנו מעניקים לכם כאן ב"גלובס" את רשימת החוזים הגבוהים ביותר בכדורגל הישראלי. הפעם, "רשימת ה-20" לעונת 2012/13. גם השנה, כשהגיעו הנתונים לידינו לא יכולנו שלא להיות מופתעים. יש הרבה דברים שאפשר להגיד על הכדורגלנים שמשחקים בליגת העל שלנו. על הרמה, המקצועיות, הפיזיות. בכל מקרה, פראיירים הם לא. כשזה מגיע לסגירת חוזה, מתברר שהכדורגלן הישראלי (מגובה בסוכן שלו), יודע בדיוק איזה חולצה כדאי לו ללבוש, ומי הבעלים התורן שאפשר לחלוב אותו.

‏ חוזים של מעל 2 מיליון שקל (ברוטו) לעונה - או במלים אחרות כמעט 170 אלף שקל בחודש - הפכו מזמן למשהו מציאותי, כמעט קל להשגה, על-ידי מגזר לא מבוטל של שחקנים. כך גם העונה: לא פחות מ-16 שחקנים יחצו ב-2012/13 את רף ה-2 מיליון.

כמה דברים טכניים על הרשימה שמפורסמת בלעדית ב"גלובס": מדובר בשכר ברוטו המוענק לשחקנים (כלומר, הוא לא כולל הטבות אחרות שנופלות על המעביד כגון רכב, דירה, הוצאות שונות וכו'). מעבר לזה, הסכומים מייצגים את שכר המקסימום אליו יכול השחקן להגיע בתום העונה, במידה ויגרוף את כל הבונוסים הנכללים בחוזה - מענקי אליפות, גביע, הופעה באירופה, צבירת נקודות ("פרמיות"), וכו'.

‏ ‏

20 החוזים
 20 החוזים

רשימת החוזים הנדיבה של 2012/13 מוכיחה באופן חד-משמעי שבית"ר ירושלים איבדה רלוונטיות לא רק על כר הדשא, והכדורגל הישראלי הצטמק ל"שלוש הגדולות": כל 20 השחקנים ברשימה מגיעים ממכבי ת"א (11 שחקנים), מכבי חיפה (5 שחקנים) והפועל ת"א (4 שחקנים). רוברטו קולאוטי ממשיך ליהנות מפנסיה פעילה יפה מאוד בחסות מיטש גולדהאר, ומוביל את הרשימה זו העונה השלישית ברציפות, עם חוזה של 5.5 מיליון שקל, הרבה לפני הבא אחריו ברשימה (אלירן עטר 2.7 מיליון).

מצד שני, נראה שגולדהאר, התחיל להפנים את הטעות של קיץ 2010 - אז הוחתמו שחקנים על חוזים מנופחים ארוכי טווח, ורגע לפני פתיחת העונה הצליח לשלוח לגלות בחו"ל שלושה חברים שחנקו את הרשימה: ברק יצחקי (4.9 מיליון שקל),האריס מדוניאנין ( 3.3 מיליון) וסאבו פביצ'ביץ' (1.7). אגב, גם כאן ההצלחה חלקית בלבד: מכבי עדיין תישא חלק מהחוזים של השחקנים הללו.

צפו: ככה נראתה רשימת המרוויחים הגדולים בליגה ב-2010/11
וזאת הרשימה של 2011/12

מה עוד אפשר ללמוד מהרשימה?‏‎ ‎שבקרית שמונה ממשיך איזי שרצקי לנהל את העניינים בצניעות יחסית. רק אחרי חפירה למעמקי הרשימה, מצאנו באמצע העשירייה הרביעית (מקומות 35 פלוס) שחקנים של האלופה - לאסלו לאנצ'ה, דויד סולארי, דרקו טאסבסקי - שלושתם יושבים על חוזי מקסימום של 1-1.05 מיליון שקל.

ועוד נקודה אחת מעניינת: בניגוד לנהוג בכל העולם, קבוצות ליגת העל התחילו להפנים ששחקני הגנה הם מצרך ששווה לשלם תמורתו. 9 שחקני חוליה אחורית נכללים ברשימת ה-20, כולל שלושה שוערים.