"מנכ"ל הרשות השנייה הנכנס חסר ניסיון בתחום התקשורת"

גורמים בשוק טוענים כי חוסר הניסיון של שי באב"ד, בכיר בצים, שמונה למנכ"ל הרשות השנייה, עשוי להיות קריטי בתקופת רפורמות ושינויים במבנה הרגולציה

גורמים בשוק התקשורת הביעו היום (א') פליאה על הבחירה בשי באב"ד לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה. באב"ד נבחר על-ידי שר התקשורת משה כחלון, לאחר שריאיין את 3 המועמדים הסופיים לתפקיד.

הגורמים הביעו פליאה מכיוון שבאב"ד, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל אזור ישראל והמזרח הקרוב בחברת צים ישראל, הוא חסר ניסיון בתחום התקשורת. הגורמים הוסיפו כי חוסר הניסיון עשוי להיות קריטי, בעיקר בתקופה של רפורמות משמעותיות בשוק ובמבנה הרגולציה.

סיבה נוספת לתמיהה על המינוי היא העובדה שחברת צים בה עבד באב"ד הינה בבעלות החברה לישראל, מבעלי חברת עופר מדיה המחזיקה בזכיינית ערוץ 2 רשת, עליה מפקחת הרשות השנייה.

מינויו של באב"ד עבר כעת לאישורה של ועדת ברנר לבדיקת מינויים בשירות המדינה. אם הוועדה תאשר את המינוי, תועבר ההחלטה להצבעת חברי מועצת הרשות השנייה.

באב"ד גבר על 18 מועמדים אחרים לתפקיד ועל שני המומלצים האחרים של ועדת האיתור - מנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג, ד"ר יפעת בן-חי-שגב; ומנכ"ל טלעד לשעבר, דן תדמור.

באב"ד צפוי להחליף את המנכ"לית בפועל של הרשות השנייה בחודשים האחרונים, איילת מצגר, שזכתה להערכה רבה על תפקודה בחודשים האחרונים.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, התייחס לדיון הציבורי שעלה בעקבות ההודעה על הבחירה באב"ד ואמר: "אין לי ספק שחברי ועדת האיתור שהמליצו ושר התקשורת שבחר בחנו את מכלול השיקולים הנדרשים, ושהבחירה בשי באב"ד כמועמד מתאים וראוי היא בחירה מושכלת. אני מאחל לכולנו שנמשיך לעבוד ביחד באווירה של יצירה, שיתוף-פעולה וכבוד הדדי".

אבישר הודה היום לאיילת מצגר על "ההשקעה העצומה והתנהלותה המקצועית בתפקידה כמנכ"לית בפועל".

באב"ד (36) הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ובמשפטים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בכלכלה ומימון מ-LSE בלונדון. בעבר מילא מגוון תפקידי ניהול בכירים בצים, ביניהם ראש אגף תקציבים וכלכלה ועוזר בכיר למנכ"ל ונשיא צים העולמית. כמו כן, באב"ד הוא רב-סרן במילואים, ובמסגרת שירותו הצבאי שירת ביחידות מובחרות.