זעם בשמאל על כוונת נתניהו לפטר עובדים במגזר הציבורי

רה"מ מכין חקיקה שתאפשר פיטורים במגזר הציבורי ■ ח"כ שלי יחימוביץ': "תחת ניצוחו של נתניהו התכווץ המגזר הציבורי אחרי שהופרט, יובש וקוצץ"

במערכת הפוליטית תקפו הבוקר (ב') את יוזמת החקיקה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שתאפשר מסלול פיטורים מהיר במגזר הציבורי. אמש בישיבת הממשלה האיץ נתניהו במנכ"ל משרדו הראל לוקר להשלים את המלצות הוועדה שבראשה הוא עומד לייעול ושיפור הגמישות הניהולית במשרדי הממשלה, שהוקמה בעקבות מסקנות ועדת טרכטנברג. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון אמרה הבוקר כי נתניהו משתמש בעריצות הרוב כדי לאפשר פיטורים במגזר הציבורי.

"ראש הממשלה אינו בוחל בשום אמצעים כדי לנסות ולהעביר את התקציב האכזרי שהוא מתכנן. לא ייתכן שישראל תהפוך לרפובליקת בננות, שבה הממשלה, במקום להתמודד עם טענות העולות נגד המדיניות שהיא מבקשת לקדם, תשתמש בכוחה הקואליציוני כדי להעביר חקיקה שכל מטרתה השתקת ההתנגדויות".

גלאון הוסיפה כי "נתניהו מוסיף חטא על פשע בכך שהוא מאפשר, באמצעות יוזמת החקיקה, להביא להתערבות חמורה של פוליטיקאים בדרג המקצועי בשירות המדינה. כתוצאה מכך עובדי הציבור לא יוכלו למלא תפקידם נאמנה, ויאלצו לערב שיקולים פוליטיים בעבודתם המקצועית ולהציב מטרות לטווח קצר, כל זאת מתוך חשש ופחד, ובמטרה לרצות את הפוליטיקאי התורן״.

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הצטרפה לדברים ואמרה כי לא נתניהו יפטר את עובדי הציבור אלא הציבור הוא שיפטר אותו. "בעיצומו של גל פיטורים שנתניהו לא עושה דבר למנוע אותו, הוא מחליט כי הבעיה הדחופה ביותר היא לפטר במהירות אנשים עובדים ומסורים המשתכרים שכר דל, ובהם מורים, רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, שוטרים, גננות, פרקליטים וסוהרים".

לדבריה, "תחת ניצוחו של נתניהו התכווץ המגזר הציבורי אחרי שהופרט, יובש וקוצץ. כתוצאה מכך עומדת ישראל באחד המקומות הנמוכים במערב בהוצאה האזרחית לנפש, ומעמד הביניים נאלץ לשלם מכיסו את מה שמגיע לו בדין. נתניהו יודע היטב כי רבים מעובדי המגזר הציבורי הפכו מזמן לעובדי קבלן מנוצלים, והודעתו היא צינית ואכזרית, ונועדה להפוך מאות אלפי עובדים מסורים ליעד לשנאה ועוינות. היא צורמת במיוחד נוכח העובדה שסיכל בכוח כל נסיון להגביל ולו במעט את השכר המושחת והמנופח של מנהלים בחברות הציבוריות שנסחרות בבורסה".