המו"מ על "מעריב": בן-צבי דורש הפחתת מחיר

למרות הפערים במו"מ, הצדדים מקווים בכל זאת לחתום עד ראש השנה ■ גורמים בסביבת בן-צבי טוענים כי יש פער של 1,000% בין העיתונאי המרוויח ביותר ב"מעריב" ובין העיתונאי הזוטר ביותר, וכי תידרש הפחתה במשכורות

מספר ימים בלבד לאחר ההסכמה בעל-פה על מכירת עיתון "מעריב ", נתגלעו פערים במשא-ומתן בין אנשיו של הקונה המיועד שלמה בן-צבי ובין אנשי אי.די.בי .

על-פי גורמים הקשורים במשא-ומתן, לאחר עיון בנתונים, תחזיות התקבולים של אנשיו של בן-צבי, מו"ל "מקור ראשון", נמוכות בכ-25% מהתחזית שנתנו אנשי אי.די.בי.

לאור הדברים צפוי בן-צבי לבקש התאמה בתמורה בעבור העסקה. למרות זאת, אין חשש ממשי כרגע עדיין לביטול מוחלט של העסקה, אלא בתהליכים מקובלים בתוך משא-ומתן מורכב.

נושא נוסף שעומד על הפרק הוא כוח-האדם. ל"גלובס" נודע כי בניגוד להערכות קודמות, שלמה בן-צבי הסכים לקלוט רק 250 עובדים אחרי השינוי. כיום המערכת העיתונאית של "מעריב" כוללת כ-350 עובדים, ויחד עם עובדי המינהלה, ההדפסה וההפצה מגיע כוח-האדם של "מעריב" לכ-2,000 עובדים.

מפרטי ההסכם המתגבש עולה כי בן-צבי ידרוש מדיסקונט השקעות להשלים את תהליך ההתייעלות - כלומר לפטר את העובדים שלא יקלטו - עד לביצוע העסקה.

על-פי הציפיות, העסקה אמורה להתממש בראשית אוקטובר, ואילו השאיפה לביצוע החתימה היא עד לראש השנה, כלומר סוף השבוע.

פערים דרמטיים בשכר העובדים

על-פי גורמים בסביבות המשא-ומתן, בן-צבי הביע מורת רוח ממנעד המשכורות ב"מעריב". על-פי אותם גורמים, במסגרת ההתייעלות יהיה צורך גם בהפחתה משמעותית של השכר, לאחר שנמצאו "אנומליות מדהימות" ופערים דרמטיים בשכר.

בין היתר נודע כי יש פער של 1,000% בין העיתונאי המרוויח ביותר בעיתון ובין העיתונאי הזוטר ביותר.

על-פי אותם גורמים, "עלות משכורות העיתונאים הבכירים יכולות להגיע ל-6 ספרות, בעוד עלות העיתונאים המרוויחים הכי פחות עשויות להגיע לשכר מינימום פלוס 20%".

על-פי הודעת דסק"ש לבורסה שפורסמה ביום שישי, אמור בן-צבי להשקיע 85 מיליון שקל ברכישת "מעריב". בין ההתדיינויות סביב העיתון עולה גם סוגיית העברת התשלומים על הרכישה ומועדם.