דירוג פרטנר עלול לרדת מספר דרגות מחשש לחלוקת דיבידנד

ב-S&P מעלות מודאגים מביטול עסקת רכישת סקיילקס ע"י האצ'יסון, מהנזילות של פרטנר, ומחלוקת דיבידנד גבוהה ■ מכניסים הדירוג לרשימת מעקב עם השלכות שליליות ■ "עם זאת, בשנה האחרונה פרטנר הראתה עצמאות יחסית בכל הקשור לחלוקת דיבידנדים"

על רקע ביטול עסקת רכישת סקיילקס ע"י האצ'יסון, חברת הדירוג S&P מעלות מודאגת מהנזילות של החברה הבת פרטנר, ומכניסה את דירוג החוב (AA מינוס) של חברת הסלולר לרשימת מעקב עם השלכות שליליות.

"פחות ממספקת". כך מגדירים בחברת הדירוג את הנזילות של פרטנר לאור ביטול רכישת החברה האם סקיילקס. "זה גורם ללחץ גבוה על הנזילות ועלול להשפיע על מצבה הפיננסי של פרטנר באופן חריף מהצפוי. גם תנאי השוק המאתגרים צפויים להביא להרעה ביחסים הפיננסיים של פרטנר עקב חשש לחלוקת דיבידנד גבוה", כותבים הכלכלנים.

ב-S&P מתכוונים להיפגש עם בעלי החברה כדי לשמוע מהם איך בכוונתם לדאוג לנזילותה ואיך תשפיע התגברות התחרות על תוצאותיה העתידיות. "במידה והחברה לא תציג מתווה ברור לשיפור הנזילות לרמה מספקת, במקביל להתמודדות עם האתגרים התחרותיים, תיתכן ירידה של כמה דרגות בדירוג החברה", מזהירים בחברת הדירוג. עם זאת, "בשנה האחרונה פרטנר הראתה עצמאות יחסית בכל הקשור לחלוקת דיבידנדים וכמו כן, תוצאותיה במהלך 2012 עד עתה תואמות את הציפיות שלנו", לדבריהם.

לדבריהם, "אם נשתכנע כי חשיפת החברה למצבה של סקיילקס הנה מגודרת ולא צפויה להשפיע לשלילה באופן מהותי, על מצב החברה, ועם הצגת מתווה ברור יחד עם אינדיקציה ברורה לגבי יכולת שימור מעמדה העסקי של החברה, נאשרר את הדירוג".