אופנוען נתפס ב-188 קמ"ש במצלמות המהירות החדשות; מה העונש?

שלב חדש בהפעלת המצלמות: ענישה "מצטברת" ■ רוכב אופנוע נדון לפסילה, קנס ו-80 ימי מאסר על שורת עבירות תנועה שצולמו במערכת א-3 בסמיכות

מערכת האכיפה האלקטרונית "א-3" ירדה מסדר היום הציבורי אבל מאחורי הקלעים היא עובדת שעות נוספות בשיתוף עם מערכת בתי המשפט. טקטיקה חדשה, שבה משתמשת המשטרה לאחרונה באמצעות המערכת, היא ענישה "מצטברת"; כלומר, שליחת נהגים שנתפסו מספר פעמים על-ידי אותן המצלמות או מספר מצלמות בסמיכות זמנים, לשיפוט על-פי נוהל תלת"ן (תביעה לחומרה בשיפוט מהיר) שבו עומדים לחובתם מול השופט כמה עבירות שצולמו בסמיכות.

גזר דין ראשון, שמקורו במערכת א-3 ובנוהל תלת"ן, ניתן לאחרונה לרוכב אופנוע בן 23. הרוכב, שבעלותו ימאהה 1000, נשפט על כך שצולם במערכת א-3 "בהזדמנויות שונות" במהירויות מעל המותר בחוק. בין השאר צולם במצלמת הרמזור שבצומת חנה (כביש 65) כשהוא חוצה את הצומת - באור ירוק במהירות שלטענת המשטרה עמדה של 188 קמ"ש.

רוכב האופנוע ספג בגזר הדין מאסר בפועל של 80 יום, שירוצה בעבודות שירות, ובנוסף פסילה לנהיגה בכל כלי רכב למשך 11 חודש ופסילה מנהיגה על רכב דו-גלגלי לתקופה של 7 שנים. "הדובדבן שבקצפת" היה גם קנס על סך 5,000 שקל.

יצוין כי על-פי נוהל ההפעלה של המערכת יכול נהג לספוג, תיאורטית, 3 ואפילו 4 דוחות שונים שכל אחד מהם נושא לצידו קנס ונקודות חובה - במהלך קטע נסיעה אחד שבו עבר על פני מספר מצלמות.

על-פי הערכות, מקרים כאלה יהיו שכיחים הרבה יותר כאשר תסתיים לקראת סוף השנה פרישת השלב הראשון של מערכת א-3, שיכלול 60 מצלמות פעילות ויכסה את רוב הכבישים המהירים בארץ. על-פי הערכות עד כה הופקו במערכת מעל 25 אלף דוחות.