"מאז נכנסה IDB ל'מעריב' הופרשו כל חודש כספי הפיצויים"

יו"ר "מעריב", דני יעקובי, לעובדי העיתון: "הנהלת העיתון והחברה-האם ממשיכות במאמצים להבטיח את תשלום מלוא המשכורות עד לערב ראש השנה"

"רבים ניסו לשכנע אותנו לסגור את 'מעריב', אך זו לא הייתה בחירתה של הנהלת העיתון ושל יו"ר קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר, שעשה ועושה כל מאמץ להכניס משקיע שייקח על עצמו את משימת המשך הצלת העיתון" - כך כותב היום (ג') יו"ר דירקטוריון "מעריב", דני יעקובי, באגרת שיצאה לעובדי העיתון.

לדבריו, "מאז שנכנסה קבוצת אי.די.בי ל'מעריב', הופרשו מדי חודש בחודשו כל הכספים לפיצויים ולתנאים סוציאליים לכל העובדים. הנהלת העיתון והחברה-האם ממשיכות במאמצים כדי להבטיח את תשלום מלוא המשכורות עד לערב ראש השנה".

יעקובי ביקש להבהיר לעובדים את העובדות באשר לתנאי העסקתם, כפי שהוא רואה אותם. "לפני כשנה וחצי רכשה חברת דסק"ש מקבוצת אי.די.בי את השליטה ב'מעריב', מתוך אמונה מלאה ביכולתה לייעל, לשפר ולהבריא את העיתון ואף ליצור סינרגיה בין פעילות התוכן של 'מעריב' לבין סלקום ולהעבירו לפסים של רווחיות", כתב.

לדבריו, "בשנה האחרונה השקיעה קבוצת אי.די.בי סכומים משמעותיים בתוכנית להבראת 'מעריב'. המשך תהליך ההבראה, שכאמור נמצא באמצע הדרך, מחייב המשך השקעות כספיות.

"ואולם בימים אלה, החברה-האם דסק"ש אינה יכולה להמשיך ולהזרים את הכספים הדרושים להשלמת המהלך להבראת העיתון, להמשך הגדלת החשיפה שלו ולחיזוק מעמדו בשוק העיתונות המודפסת והדיגיטלית, כפי שבאו לידי ביטוי לאחרונה.

"על בסיס עיקרון זה, דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה לנהל משא-ומתן עם מר שלמה בן-צבי ולהוציא מכרז למכירת בית הדפוס. שתי עסקאות אלה נועדו להבטיח את זכויות העובדים ולפרוע את חובות החברה.

"דסק"ש ואי.די.בי לא יקבלו אף לא שקל אחד מעסקאות אלה. כל התמורה תוזרם לתוך הוצאת מודיעין, לטובת העובדים ובעלי החוב".