ראחוי: לא נבקש סיוע למדינה; נשקול את תוכנית ה-ECB

במהלך ראיונות שהעניק למספר עיתונים פינים, אמר ראש ממשלת ספרד כי מדינתו שוקלת להתסייע בתוכנית רכישת האג"ח של הבנק המרכזי האירופי ■ אך דחה את האפשרות שהמדינה תבקש חבילת סיוע מלאה

ספרד לא מתכוונת לבקש חבילת סיוע מלאה למדינה אבל כן שוקלת להיעזר בתוכנית רכישת האג"ח של הבנק המרכזי האירופי שהכריז עליה נשיא הבנק מריו דרגי לפני כשבוע. אלה הדברים שעולים מראיונות שהעניק ראש הממשלה הספרדי מריאנו ראחוי לעיתונים בפינלנד.

"בנוסף למאמצי הצמיחה, הדבר היחידי שאני שוקל לעשות בו שימוש זה מנגנון רכישת הא"גח החדש שהכריז עליו הבנק המרכזי האירופי", אמר ראחוי בראיון לעיתון הפיני Helsingin Sanomat. "האפשרות שנבקש חבילת סיוע למדינה כולה לא נמצאת על שולחן הדיונים בכלל", אמר ראש הממשלה הספרדי בראיון אחר לעיתון העסקים הפיני Kauppalehti.

באחד הראיונות התייחס ראחוי לאפשרות שקרן המטבע הבינלאומית תיאלץ לפקח על ההתנהלות הכלכלית של מדינתו בתמורה לקבלת חבילות חילוץ עתידיות. "קרן המטבע מפקחת על הכלכלה שלנו כבר עכשיו", אמר ראחוי.

הדברים של ראחוי מרמזים שספרד מוכנה לבקש סיוע מתוכנית רכישת האג"ח של הבנק המרכזי האירופי כאמצעי זהירות בלבד. התוכנית של הבנק המרכזי האירופי תאפשר לספרד לקבל כסף מקרן הייצוב הקבועה של גוש האירו (ב-ESM) על ידי רכישת אגרות חוב ספרדיות, מבלי שהמדינה תצטרך לצאת משוקי האשראי. היתרון בתכנית שכזו עבור ספרד הינו שהתנאים שהמדינה תצטרך לעמוד בהם קלים משמעותים לעומת התנאים שיוצבו בפני המדינה במידה והיא תבקש חבילת סיוע מלאה.