קורין אלאל: "גיל 40 היה המקסימום שיכולתי לדמיין"

קורין אלאל, שחוזרת להופיע עם שירים מאלבומה הראשון שיצא בשנת 84, במסגרת המיזם My first album, אומרת בראיון ל"גלובס": "שרדתי דברים שאז נראו בעיניי סוף העולם"

"עשה לי טוב לחזור לשירים האלה, את חלקם אני מבצעת בהופעות כבר שנים ואחרים לא שרתי מאז שנות ה-80", כך אומרת הזמרת-יוצרת קורין אלאל העסוקה בימים אלה בחזרות למופע ההוקרה לאלבום הבכורה שלה משנת 84, במסגרת מיזם My first album של מועדון רידינג 3 בתל-אביב.

אלאל: "למרות שרבים מהשירים נכתבו בתקופה לא פשוטה עבורי, מתוך כאב גדול ולא מעט אגרסיות, במבט לאחור אני מפויסת עם התקופה ובעיקר שרדתי דברים שאז נראו בעיניי סוף העולם".

אחרי השקה מוצלחת, שהוקדשה לאלבום הסולו הראשון של דנה ברגר, מגיע תורה של אלאל לחזור לאלבום הנקרא בפשטות "קורין אלאל", אך מזוהה בעיקר בשם "מותק" על שם אחד הלהיטים הבולטים מתוכו ("אל תקרא לי מותק"). בזמן אמת, האלבום לא זכה להצלחה מסחרית אך הפך לאבן דרך ברוק הנשי המקומי וקבע סטנדרטים חדשים ביכולתן של מבצעות מקומיות לבצע שירי רוק בוטים.

גם ההפקה המוזיקלית יישרה קו עם ז'אנר הגל החדש, ששלט אז במועדוני לונדון, למרות שנדרשו שנים עד ש"חיה בתוך קופסה", "תמונה בכחול" וכמובן "תן לי קצת ממך" (שהלחין יזהר אשדות), הפכו רשמית לתחנות חשובות בקריירה המפוארת של אלאל.

"בסיבוב ההופעות שליווה את האלבום 'אנטרקטיקה', ההצלחה המסחרית הגדולה הראשונה שלי, כבר היה ברור שחומרים מתוך 'מותק' מצאו את הקהל שלהם", משחזרת אלאל, "זה היה תהליך בלתי-נמנע, כי גם לי לא היה בזמנו מושג ברור איך להציג אותם. ידעתי מה אני רוצה לבטא, אבל זה היה כל-כך שונה ממה שזמרות אחרות שרו אז, שגם לי לקח זמן לפענח את התהליך. הדחף העיקרי שלי היה בעיקר מה לא להיות. לא יפה, לא נחמדה, לא מתחנפת".

- הפרויקט האחרון שלך היה אלבום שירי הילדים "ארנבות משוקולד". איך התמודדת עם המעבר החד חזרה לרפרטואר של "מותק"?

"בין לבין, עבדתי כמעט שנה עם ההרכב 'המחשפות', בו מנגנות יעל כהן ויפעת נץ מהרכב 'המכשפות' המקורי עם ליעד שר, ונדלקתי עליהן לגמרי מחדש. ביקשתי מהן להיות הרכב הליווי שלי במופע, וצירפנו את עינב ג'קסון כהן שהיא התגלות מבחינתי וכישרון מדהים.

"העבודה איתן ריככה בדיעבד את המסע בחזרה לשירים ההם, אבל אני מודה שלו היו אומרים לי בימי 'מותק' שיום אחד אקליט אלבום שירי ילדים הייתי צוחקת. או בוכה. בכלל, באותה תקופה גיל 40 היה המקסימום שיכולתי לדמיין. הייתי בטוחה שלא יהיה עבורי כלום מעבר למספר הזה, וכמובן גיליתי שאפשר לא רק להמשיך לחיות אלא גם ליצור ולהתפתח. משחרר לגלות עד כמה הכעס של פעם היה בעצם נאיביות".

- עד כמה הביצועים במופע יהיו קרובים למקור?

"המטרה היא לא לשחזר אלא ליצור פילטר עכשווי לשירים, כי אין לי עניין לחזור בזמן. טוב לי כאן ועכשיו. גם שינינו את הסולמות, כי אני שרה כיום בטונים אחרים לגמרי".

- את עדיין מתעצבנת אם קוראים לך "מותק"?

"מצחיק כמה משמעות המילה הזו הפוכה עבורי כיום. פעם זה היה ביטוי שסימל כל מה שעיצבן אותי, וכיום כל מילה שנייה שלי היא 'מותק'. זה חזר מבחינתי למשמעות המקורית, המלטפת והנינוחה עם כל האהבה והנתינה. אני מניחה שהמילה הזו תחזור על עצמה לא מעט במהלך המופע, בעיקר בקטעי הקישור".

המופע "קורין אלאל - מותק" יתקיים ביום חמישי, ה-13 בחודש, במועדון רדינג 3 בנמל תל-אביב