עיני: דנקנר אמר ששקל אחד מכספי עובדי "מעריב" לא ייגרע

מנכ"ל "מעריב", טל רז: "הסכם המכירה יוצג לעובדים לפני החתימה" ■ לאחר שהפגינו אמש מול ביתו של נמרודי, היום יפגינו העובדים מול ביתו של נוחי דנקנר

"קיבלתי טלפון מנוחי דנקנר שאמר שהוא יעשה הכול כדי ששקל אחד מכספי העובדים לא ייגרע" - כך אמר היום (ה') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, באסיפת החירום של עובדי "מעריב".

"יחד עם זאת", הוסיף עיני, "אנחנו מכירים את המערכות הללו, ואם תהיה עסקה שמכסה בגובהה את הסכום שחסר, אנחנו נתלבש על הכסף ונדרוש לשים אותו בחשבון נאמנות. בין אם תהיה עסקה ובין אם לא, אנחנו לא נוותר על הכסף".

עיני ויו"ר אי.די.בי נוחי דנקנר סיכמו כי ביום רביעי לאחר החג תתקיים פגישה ביניהם, בנוכחות ארגון העיתונאים וועד עובדי "מעריב".

"זה לא דבר מובן מאליו שאנשים שלא מקבלים משכורת יעבדו", אמר עיני, בהתייחס לכך שהעובדים קיבלו רק שליש ממשכורת אוגוסט. "זאת תקופה קשה, וצריך להיות חזקים. לא נאפשר לאף אחד לגעת בשקל מהכסף שייך לעובדים, בהנחה שיש עסקת מכירה".

במהלך האסיפה הבהירו חלק מהעובדים כי לא ייתנו לאף נכס של העיתון להימכר מבלי שזכויות העובדים יובטחו. "נתבצר בבניין ובבתי הדפוס", אמרו כמה מהעובדים שנכחו באסיפה.

"אני עומד וכואב. 'מעריב' הוא עיתון מפואר שכולנו גדלנו עליו", אמר עיני. "הכספים שחסכתם לאורך כל השנים נמצאים היום בסימן שאלה. בשלב הראשון אנחנו צריכים לדאוג להבטחת הכספים שמגיעים לעובדים. סיכמנו עם הנהלת 'מעריב' שהם פותחים בפנינו את הספרים, כדי לקבל תמונה אמיתית על מצבו הכספי של העיתון".

עיני קרא לארגון העיתונאים לעלות את כל העיתונאים לירושלים. "אני פונה מפה לראש הממשלה ושר האוצר: מפעל של 2,000 איש שנסגר לא יכול להשאיר אתכם אדישים. בכל העולם ממשלות תומכות בתקשורת, כי אם רוצים דמוקרטיה, אי-אפשר להסתמך על ערוץ אחד ועיתון אחד".

שיחת טלפון מנמרודי

היום צפויים עובדי "מעריב" להפגין מול ביתו של נוחי דנקנר, זאת לאחר שאתמול (ד') הפגינו מול ביתו של המו"ל לשעבר, עופר נמרודי, בסביון.

לקראת ההפגנה אתמול קיבל יו"ר ועד העובדים של "מעריב", חגי מטר, שיחת טלפון מנמרודי עצמו, שהביע את מחויבותו לעובדים כבעל מניות מיעוט בחברה.

נמרודי ביקש לקיים שיחה משולשת עם מנכ"ל "מעריב", טל רז. במהלך השיחה הסכים רז לדרישת הוועד כי רואה חשבון מטעם ארגון העיתונאים וההסתדרות ייחשף בצורה מסודרת להיקף החובות של "מעריב" לעובדים ויבחן באילו אמצעים יוכל העיתון לשלמם. כמו כן, רז אמר כי ההסכם עם שלמה בן-צבי לא ייחתם מבלי שיוצג בטרם חתימה בפני נציגי העובדים.

בעוד שמדובר בשני הישגים משמעותיים לעובדי "מעריב", בוועד עדיין מביעים מורת-רוח מההצהרה, שכן הם דורשים להיות צד להסכם באופן שיבטיח שכספי העסקה יוזרמו קודם כל לכיסוי החובות לעובדים - ורק אחר-כך לבעלי חוב אחרים.