הגמר היה מזמן

הריאליטי החביב "היפה והחנון" מגיע לרגע הגמר, אבל הוא כבר לא מעניין

"היפה והחנון", תוכנית הגמר, יום ה' 21:00, ערוץ 10

ייתכן מאוד שהעובדה שהערב ייערך הגמר הגדול של "היפה והחנון" הוזכרה לכם כרגע באמצעות הטור הזה. האם זה היה יכול לקרות לכם גם עם גמר "האח הגדול"? סביר להניח שלא.

הסיבה לכך אינה רק חולשת הפלטפורמה של ערוץ 10 לעומת ערוץ 2 בכלל וקשת בפרט, אלא משהו מהותי יותר בריאליטי החביב הזה: החלק האחרון שלו פשוט כבר לא מעניין.

ההתחלה היא מקבץ פרוע של בדיחות על חשבון חוסר-המושג של היפות, או הגמלוניות החברתית של החנונים. זה כיף, משעשע, ובעיקר עוזר להכניס את הצופה אל תוך העלילה.

בהמשך, כמו בכל סדרת ריאליטי טובה, נבנה מתח שמקורו ב"דאגה" לגורל הזוגות החביבים עליך ו"עוינות" כלפי האחרים. אחר-כך מגיע פרק המהפך, זה שבו מסתבר שאפילו חנון מארץ החנונים, לא חייב ללכת בסנדלים וגרביים, זקן פרוע, תספורת לא מעודכנת או חולצת פלנל משובצת מעל מכנסי בד.

במקביל, נעים לראות מה שהשינויים ההדדיים עושים לשתי הקבוצות: החנונים משתכנעים באמת ובתמים שהם יכולים לעשות את זה בקרב בנות המין השני, והיפות מגלות שיש כיף גם ברכישת ידע.

הבעיה היא שאז מתחילה הדעיכה.

כאשר הודחה "שיר מהדרום", למשל, הלך הסמן הימני של תופעת ה"אין מושג" מהתוכנית. כאשר הודח אולג, נפרדנו מהדמות ההזויה ביותר בין הגברים. אפילו ההדחה של משי ואדי, רגע לפני הגמר, קצת קלקלה: אדי המתלהב סיפק את הנופך הקומי האחרון לעונה הנוכחית.

כך נותרנו עם 3 זוגות, שניים מהם חביבים אך לא מעניינים במיוחד, וזוג אחד, דלית ושחר, שהוא מעניין באמת, אבל היה מעניין בהרבה לו היה מתפתח ביניהם רומן אמיתי - ולא רק "ידידות" כמו אצל יתר הזוגות.

דלית, שבתחילת העונה הזאת הייתה מסוגלת לתת "פייט" אמיתי לשיר בקטגוריה הלא מחמיאה של חסרות-המושג, הפכה במהלך העונה למעין ליזה דוליטל (שחר, תסביר לה בבקשה, היא התקדמה - אבל לא עד כדי כך), מייד אין עפולה.

זו הסיבה היחידה אולי לצפות הערב בגמר הלא מאוד מעניין של הסדרה הכייפית הזאת. לפיכך, הציון שלהלן משקף את הנאתי מהעונה כולה.

סקס והעיר הקטנה

"אביביות TEL", שבת 21:00, ערוץ 10

יותר מ-15 שנים אחרי "סקס והעיר הגדולה", עשו קארי, סמנטה, מירנדה ושרלוט עלייה, והן גרות עכשיו בשכירות בתל-אביב.

טוב, נו, לא ממש: ראשית יש כאן 3 חברות ולא 4: אלונה (נטע פלוטניק המקסימה), פרודה טרייה שחוזרת מהגלויה על חיים במושב, הישר אל חברותיה התל-אביביות הוותיקות, שהיא גם המספרת של הסיפור (בדומה לקארי בראדשו, אלא שהיא יותר מירדנה מקארי); גלי (הדר רצון), נשואה עם בעל בעייתי (שמכריח אותה להתיר לו סקס עם אחרות); ומיה (הילה וידור שלא ייאמן שעם לוק כזה, עשתה עד היום כה מעט תפקידים בטלוויזיה).

מכל השלוש, גלי היא בת-דמותה של קארי, על אף שהיא מעצבת בגדים ולא כותבת טור בעיתון. יש בחייה גם "ביג" כל-יכול שהיא נשבית שוב ושוב בקסמיו, וגם מחזר צעיר ורעב בכל מובן אפשרי.

לא מדובר בסדרה חדשה, אלא ב"פיילוט" בן שני פרקים בלבד, שיתוף-פעולה בין אולפני גלובוס גרופ וערוץ 10, שאם יזכה לרייטינג מספק, ימשיך לעונה מלאה אחת לפחות.

יכולות להיות כמה טענות מוצדקות לשני הפרקים הללו: למשל העובדה ש-3 הגיבורות חיות בללה-לנד, כאילו תל-אביב של 2012 היא סוג של מנהטן בסוף שנות ה-90, או העובדה שמדובר בגלויה שמתארת את תל-אביב בכלל וחיי הרווקות בפרט כסוג של פלקט מלא בבגדים יפים, דירות מעוצבות וסקס מזדמן, עד שלא נותר לחשוד שמישהו השקיע פה יותר בלוק ופחות בעלילה.

אלא שאני מוכן לסלוח לסדרה הזאת על פגמיה, ולזכור שגם "דיזנגוף 99" המיתולוגי, תיאר למעשה תל-אביב בדיונית, אבל סופו שסחף אחריו מהגרים צעירים לעיר המזדקנת, ואלה הפכו אותה לתל-אביב שמוכרת לנו כיום.

ה"אביביות TEL" אינה סדרת מופת, אבל לאור מצבו של ערוץ 10 ושל שוק הפקות המקור בישראל, צריך לקוות שיהיה לה המשך גם מעבר לשני פרקי הפיילוט.