עלייה מעל לצפי במספר התביעות לדמי אבטלה; מחכים לפד

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה עמד בשבוע שעבר על 382 אלף תביעות, לעומת צפי ל-365 אלף ■ המשקיעים ממשיכים להמתין לנאומו של יו"ר הפדרל ריזרב הערב

כשברקע עומדת הדריכות לקראת נאומו של יושב ראש הפדרל ריזרב בן ברננקי הערב, פורסמו הנתונים השבועיים של מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ומדד המחירים ליצרן של חודש אוגוסט. בהמשך הערב יפרסם הפד את הריבית שלו לחודש ספטמבר, אולם כאן לא צפויה הפתעה כלשהי והריבית תישאר ברמתה האפסית.

בזירת התביעות החדשות לדמי אבטלה נרשמה עלייה מעל לצפי במספר התביעות. בשבוע שהסתיים ב-8.9 עמד מספר התביעות החדשות על 382 אלף תביעות לעומת 365 אלף תביעות בשבוע שקדם לו. הצפי של האנליסטים היה לעלייה מתונה לרמה של 369 אלף תביעות.

בנוסף לנתון התביעות לדמי אבטלה, פורסם גם מדד המחירים ליצרן לחודש אוגוסט שרשם עלייה של 1.7%, כשהצפי היה לעלייה של 1.2% לעומת עלייה של 0.3% שנרשמה בחודש יולי. המדד הליבתי רשם עלייה של 0.2%, בהתאם לתחזיות, וזאת לעומת עלייה של 0.4% בחודש שקדם לו.

אך כאמור המשקיעים מתרכזים בנאום של יו"ר הפד הערב לאחר הודעת הריבית, שבמהלכה מקווים המשקיעים שברננקי יכריז על תוכנית הקלה כמותית נוספת QE3 במטרה לעודד את הכלכלה האמריקאית. אך חלק מהאנליסטים מעריכים שהפד לא ישיק תוכנית נוספת שכן זה עלול להיחשב כהתערבות בבחירות.