הפגנה מול ביתו של דנקנר: "לא ננוח עד שנקבל את כל המגיע לנו"

כ-100 עובדי "מעריב" מפגינים הערב מול ביתו של נוחי דנקנר בהרצליה ■ חגי מטר: "אנו נלחמים על זכויותינו הבסיסיות - אך גם על הצלת העיתון, שלנו הוא בית"

כ-100 עובדי עיתון "מעריב", עיתונאים, מפיצים ומובילים, מפגינים הערב (ה') מול ביתו של יו"ר אי.די.בי נוחי דנקנר בהרצליה.

העובדים נושאים שלטים כגון: "איפה הבושה?", "מעליב ומעציב, איפה הכסף שלנו?".

נתן זהבי, אראל סגל, ליאור דיין ועיתונאים רבים ממערכת העיתון הגיעו לקחת חלק בהפגנה. להפגנה הגיעו גם עיתונאים מכלי תקשורת נוספים להזדהות, ביניהם גל גבאי וקרן נויבך.

יו"ר ועד עיתונאי "מעריב", חגי מטר, אמר בהפגנה: "היום, כאשר הכרזנו על ההפגנה, לא עברה שעה, וקיבלתי טלפון מנוחי דנקנר. דנקנר אמר שהעובדים חשובים לו, ושהוא מוכן שנציגי העובדים יכנסו למשא-ומתן לחתימה על העסקה עם בן-צבי. נוסף לכך, דנקנר אמר שהוא לא רואה סיבה מדוע לא להעביר הכספים לקרן נאמנות והנחה את יו"ר הדירקטוריון לבדוק הנושא. אין לנו די בכך, לא ננוח עד שנקבל כל המגיע לנו. אנחנו נלחמים ראשית על זכויותינו הבסיסיות - אך גם על הצלת העיתון, שלנו הוא בית".

יובל גורן, חבר ועד עיתונאי "מעריב", אמר: "לא יכול להיות שיום אחד קם בבוקר בן אדם ומחליט שהוא סוגר עיתון. המקום הזה גדול מאיתנו, אבל בלעדינו אין עיתון. אנשים נתנו את חייהם לעיתון וגאים בו. היינו רוצים להמשיך לעשות את העבודה שאנחנו יודעים בצורה הטובה ביותר. אבל בלי לקבל את הזכויות שמגיעות לנו לא נאפשר מכירה או כל דבר אחר שיקבע את גורלם של 2,000 עובדים מסורים".

מוקדם יותר הערב הודיע מנכ"ל "מעריב" טל רז, כי מחר (ו') תועבר יתרת השכר לחודש אוגוסט במלואה. רז הדגיש עוד במכתב ששלח לעובדי העיתון כי "מאז רכישת העיתון על-ידי דסק"ש, הופקדו כל הכספים הנדרשים לקופות הפנסיה והביטוח של עובדי העיתון".

בתוך כך, יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, ששוהה כעת בחו"ל, כתב היום ליו"ר ועד העיתונאים ב"מעריב", חגי מטר, כי "כל התמורה שתתקבל מהמגרש שעליו נמצא בית הדפוס ומעסקת שלמה בן-צבי, אם תצא לפועל - כל-כולה תלך למען העובדים ובעלי החוב. אף שקל לא יעבור לדסק"ש או לאי.די.בי".

דנקנר ביקש ממטר כי הוועד יעבוד עמו "בשיתוף-פעולה כדי להשיג את המטרה המשותפת שלנו - להגן על העובדים, כי זה מה שמעניין אותי, ולשם כך אני פועל, ומבחינתי זוהי מטרת-העל".