יוון: המדינה תוכל לקבל ארכה להשלמת הרפורמות הדרושות

הגופים שהעניקו למדינה את חבילת הסיוע טוענים שהם מוכנים ליוון ארכה להשלמת הרפורמות הדרושות אך לא כספים נוספים ■ באירופה חוששים שהמדינה תצטרך לקבל חבילת חילוץ נוספת

הגופים הבינלאומיים שהעניקו ליוון את חבילת הסיוע השנייה שהיקפה נאמד בכ-130 מיליארד אירו מוכנים לתת למדינה ארכה על מנת לעמוד בתנאים שהציבו לה לפני מתן הסיוע, כך רמזו אתמול נציגים של הגופים הללו. הנציגים הדגישו כי הם מוכנים לשקול מתן ארכה אך בשום פנים ואופן לא יסכימו למתן סיוע כספי נוסף למדינה מוכת החובות.

ההצהרות הללו מצד הגופים הבינלאומיים מתיישבים עם הקריאות של ראש ממשלת יוון אנטוניס סמאראס לתת למדינה שלו ארכה של שנתיים כדי שתעמוד בכל הדרישות של חבילת הסיוע שכוללת בין היתר רפורמות במספר תחומים במדינה.

"יש מספר דרכים שבהם נוכל להתאים את עצמנו למצב ביוון, וזמן זו אחת האפשרויות שצריכים לשקול אותה", אמרה כריסטין לגארד, יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית, אחד הגופים המלווים ליוון, במהלך מסיבת עיתונאים שקיימה לאחר פגישה עם שרי האוצר של גוש האירו במהלך פסגה שנערכת בקפריסין.

במהלך הפסגה שנערכה בקפריסין, האפשרות של מתן חבילת חילוץ שלישית ליוון לא עלה על שולחן הדיונים. "קרוב לוודאי שלא יוזרם כסף נוסף ליוון", אמרה שרת האוצר האוסטרית מאריה פטקר לעיתונאים. התוכנית המקורית הייתה שבעזרת חבילת הסיוע השנייה תצליח יוון להתאושש עד כדי חזרה לשווקים הבינלאומיים בשנת 2015, אך התדרדרות משבר החוב באירופה מקשה על יוון לבצע את הרפורמות הדרושות ממנה, ועולה חשש שתצטרך לקבל חבילת חילוץ שלישית על מנת לשרוד מעבר לשנת 2014.