גוגל מגבילה הגישה לסרט האנטי איסלאמי במספר מדינות

הודיעה כי חסמה את הצפייה לסרטון מעורר המחלוקת לתושבי אינדוניזיה והודו ■ חסימה זו מצטרפת לחסימה שכבר קיימת במצרים ולוב ■ "הוידיאו עומד בקריטריונים שלנו", אמרו ביוטיוב

חברת גוגל הודיעה היום כי היא מרחיבה את ההגבלה על הגישה לסרטון האנטי-איסלאמי שמצית מהמומות והפגנות נזעמות ברחבי העולם הערבי והובילו למותו של שגריר ארצות הברית בלוב. גוגל הודיעה שהחל מהבוקר הגישה לסרט נחסמה גם לתושבי הודו ואינדוניזיה, שבהם יש קהילה מוסלמית גדולה, כשבמקרה של אינדוניזיה מדובר על מדינה מוסלמית לכל דבר.

"הוידאו - שנמצא גם באתרים אחרים ברשת - עומד בקריטריונים שלנו ובשל כך הוא לא יורד מהאתר", נכתב בהודעה שפורסמה באי-מייל מטעם יו-טיוב. "אך חסמנו אותו בהודו ואינדוניזיה שכן על פי החוקים של שתי המדינות הללו, מדובר בסרטון לא חוקי".

החסימה של הסרט בשתי המדינות הללו מצטרפת לחסימה שביצעה גוגל מוקדם יותר במצרים ובלוב - שתי המדינות שהציתו את גל המחאות הנזעם נגד הסרט. בגוגל טענו שההחלטה בנוגע לעתידו של הסרט התקבלה בהתאם לעקרונות של החברה.

המהלך הזה של גוגל בא לאחר דברים שאמר טומי ויטור, דובר של מועצת הביטחון הלאומי של ארצות הברית לפיהם הממשל "פנה להנהלת יוטיוב על מנת להפנות את תשומת ליבם לסרטון ולבחון אם הוא מפר את תנאי השימוש באתר". בגוגל אמרו כי הם לא חסמו את הגישה לסרט כתוצאה מבקשה של הבית הלבן וכי הם לא יבצעו בדיקה נוספת לסרטון.