החשוד בדריסה בטרקטורון: הבטיחו לי ארוחת חג עם סבתא

מעצרו של יניב פיירובוסקין הוארך ב-5 ימים, לאחר שהשופט קבע כי יש "עילת מסוכנות שתצדיק את המשך מעצרו עד להגשת כתב אישום בעניינו"

בית משפט השלום בפתח-תקווה האריך היום (א') את מעצרו של יניב פיירובוסקין, שנעצר בחשד כי דרס שתי צעירות באמצעות טרקטורון והפקירן. מעצרו הוארך ב-5 ימים על-ידי השופט הישאם אבו-שחאדה, חרף טענותיו של פיירובוסקין כי המשטרה הבטיחה לו שיזכה לאכול ארוחת חג אצל סבתו.

"הבטיחו לחשוד הרבה הבטחות", אמר עו"ד ששי גז, פרקליטו של פיירובוסקין, בדיון שנערך היום. "לטענתו, ההודאה נגבתה אתמול בניגוד לרצון טוב וחופשי. ישבו איתו בשיחות מוקדמות, סחטו הודאה תחת הבטחות שהיום ישתחרר והיום יישב בביתו בחולצה לבנה... אני מוסיף שהחוקרים איימו על החשוד. לפני ההודאה הוא רצה לדבר עם עורך דין, ומנעו זאת ממנו".

עו"ד גז טען בפני השופט אבו-שחאדה כי פיירובוסקין ללא עבר פלילי, אינו מסוכן לציבור, וכי אחותו, עורכת דין במקצועה, תשגיח עליו בעת השהייה בבית המשפחה במהלך החג. הוא אף הסכים להצמיד לפיירובוסקין אזיק אלקטרוני אם תדרוש זאת המשטרה.

"אנו ערב ראש השנה", אמר גז. "אבקש להושיב אותו על שולחן החג. עם כל הכבוד לתיק הזה, מדובר בתיק תאונה. הוא אף פעם לא תיק סימפטי, ואף אחד לא קם בבוקר ואומר שיפגע באנשים. אני מזכיר לבית המשפט שלא מדובר לא בהריגה ולא במוות.

"אחותו, שהיא עורכת דין בישראל, תיקח אחריות עליו מהבוקר ועד הערב, יהיה פיקוח, ואם ירצה בית המשפט, נוסיף אזיק אלקטרוני. החקירה מסתיימת, ואין שום עילה למעט מעצר עד תום ההליכים. הגיע הזמן להעדיף את חירותו של האדם. אני מוסיף את ערב החג, שי,שב בבית הוריו עם כל תנאי שבית המשפט יחליט, אם זה סכום כסף או אזיק אלקטרוני ומה שבית המשפט יחליט, ויחזור להיות אדם נורמטיבי, בן 23 ללא עבר פלילי".

כאמור, השופט אבו-שחאדה החליט לדחות את בקשתו של עו"ד גז ולא שחרר את פיירובוסקין לארוחת החג, תוך שהוא טוען כי פיירובוסקין מסוכן לציבור: "מהות העבירות שמיוחסות לחשוד, יש בהן כדי להקים עילת מסוכנות שתצדיק את המשך מעצרו עד להגשת כתב אישום בעניינו".