קמן אחזקות הגישה בקשה להקפאת הליכים במעמד צד אחד

השופטת ורדה אלשיך דחתה את הבקשה, בטענה כי בנסיבות העניין צריך לשמוע את גרסתם של הצדדים הנוספים בפרשה

חברת האחזקות קמן שבשליטת רוני אלרואי הגישה בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב למתן צו במעמד צד אחד להקפאת הליכים למשך 45 יום, שבמהלכם לא יתאפשר לפתוח בהליך משפטי נגד החברה ולממש בטוחות שהעמידה. בהחלטה של השופטת ורדה אלשיך, שניתנה בביתה ונשלחה לחברה בפקס, נכתב כי היא דוחה את הבקשה למתן צו הקפאה שכזה.

בבקשה של חברת קמן נכתב כי היא מבקשת מבית המשפט למנות את עו"ד פרופ' יוסף גרוס ככונס הנכסים של החברה ולהעניק לו את כל הסמכויות הניהוליות, וכן להסמיכו לנהל משא-ומתן עם הנושים של החברה במטרה להגיע להסדר איתם.

כאמור, השופטת אלשיך דחתה את הבקשה, בטענה כי בנסיבות העניין צריך לשמוע את גרסתם של הצדדים הנוספים בפרשה, ועל כן אין היא יכולה להיעתר לבקשה של חברת קמן להקפאת הליכים במעמד צד אחד. עוד אמרה אלשיך כי על פניו נראה כי הבקשה הזו הינה תחליף לבקשת הסדר חוב, שפרופ' ברנע כבר הכין את המתווה שלה.

נזכיר כי לפני כשבועיים הגישה קמן הצעת הסדר לארגון חובות החברה לכלל נושיה, אשר כוללת את חברות האחזקה-הבנות, ישאל וקמן תעשיות.

ההצעה פורסמה במקביל לפרסום דוחות הרבעון השני של קמן, שבהם הציגה חברת האחזקות הפסד עצום של 78.9 מיליון שקל. זאת בעיקר בגין מחיקות מוניטין בחברות-הבנות, שהעמיקו את הגירעון בהון העצמי שלה ל-225 מיליון שקל. היקף החוב הכולל של 3 החברות - קמן אחזקות, ישאל וקמן תעשיות - עומד על כ-725 מיליון שקל.