בנק גדול בסין הודיע שהוא מעוניין לרכוש בנק באירופה

יו"ר הבנק השני בגודלו בסין הודיע שהם שוקלים להשקיע עד 15 מיליארד דולר ברכישת בנק אירופי ■ בבנק הסיני אמרו שהם מעוניינים בבנק בעל נוכחות בינלאומית ולא מקומית בלבד

הבנק השני בגודלו בסין China Construction Bank עומד לבצע את רכישת הבנק הזר היקרה ביותר בסין על ידי רכישת בנק אירופי, כך אומר יושב ראש הבנק וואנג הונגזנג. על פי הונגזנג שווי העסקה עלול להגיע עד כ-15 מיליארד דולר.

"יש מספר בנקים שהוצעו למכירה, עכשיו אנחנו מחפשים את האופציה המתאימה לנו", אמר הונגזנג בראיון לעיתון "הפיננשל טיימס". יו"ר הבנק אמר כי בקופת הבנק יש כ-15.8 מיליארד דולר שישמשו לרכישת בנק כלשהו, או לפחות לרכישת בין 30% ל-50% בתאגיד גדול אחר.

במהלך הרעיון שיבח הונגזנג את ההתקדמות של מנהיגי אירופה בטיפול במשבר החוב ביבשת אך כשנשאל לגבי שמות ספיציפים של בנקים הוא סירב למסור פרטים מדוייקים אך אמר כי השקעה בבריטניה, צרפת או גרמניה הינה מאוד אטרקטיבית עבור הבנק הסיני.

הונגזנג אמר שהם מעוניינים לרכוש בנק בעל נוכחות בזירה הבינלאומית ולא בנק שמרכז את פעילותו בזירה המקומית במדינה כלשהי. הוא טוען שרכישה מהסוג הזה תציב בפניהם פחות "קשיים תרבותיים".