פיב"א קבעה: יוגב אוחיון הפר חוזה, הוא שחקן מכבי ת"א

בורר פיב"א החליט שבניגוד לטענות הרכז, אין לו סעיף יציאה ושהסיכום שלו בקובאן לא תקף ■ דני פדרמן: "אם זה נכון, אנו שמחים שהצדק יצא לאור"

לאחר בחינת החוזה של יוגב אוחיון במכבי תל אביב ובחינת מכתבים משני הצדדים, החליט היום (ב') הבורר מטעם פיב"א באופן חד משמעי: יוגב אוחיון הוא שחקן של מכבי תל אביב על פי חוזה, אותו הפר בצורה בוטה.

כזכור, השחקן וסוכנו טענו כי יש לו אפשרות של ביי-אאוט כבר הקיץ בתמורה ל-200 אלף דולר, בעוד במכבי ת"א טענו שיש לו אופציית יציאה רק בעוד שנה.

מנכ"ל מכבי ת"א, דני פדרמן, אמר לאתר ערוץ הספורט: "עדיין לא קיבלנו את ההודעה הרשמית, אבל במידה ואכן כך הם פני הדברים, אנחנו שמחים שהצדק יצא לאור. היינו בטוחים בצדקתנו לאורך כל הדרך. אנחנו לא מופתעים מהתוצאה ושמחים שפיב"א נתנה משמעות וערך לחוזים, כפי שאנחנו נותנים להם. כל הנושא מלכתחילה לא היה עניין כספי אלא עקרוני. חוזים צריך לכבד, אלא אם הצדדים מגיעים להסכמות בהידברות, מה שלא קרה במקרה עם אוחיון. לא משיגים שינויים בפעולות חד צדדיות".

מכבי ת"א תצטרך להחליט עכשיו מה היא עושה ומה הצעד הבא שלה: האם היא משאילה את אוחיון, או שאולי מוכרת אותו? כמו כן, לא מן הנמנע שלוקומוטיב קובאן תמשוך את ידה מהסיכום מול אוחיון, שכן עכשיו פיב"א הכריעה שמדובר בסיכום לא תקף.

בתחילת יוני התרחש פיצוץ ביחסים בין אוחיון להנהלת מכבי תל אביב. השחקן וסוכנו טענו כי סעיף בחוזה שהשחקן חתם לשלוש שנים ב-2011 קבע, כי הוא יכול לעזוב את הקבוצה תמורת 200,000 דולר כבר בקיץ הנוכחי. לעומת זאת, המועדון התעקש כי אין זה נכון, וכי סעיף היציאה שהוכנס לחוזהו של הרכז תוכנן לקיץ הבא.

לא חלפו להן שבועיים ואוחיון סיכם את תנאיו במדי לוקומוטיב קובאן הרוסית, עבור חוזה שמן בצורה מהותית מזה שקיבל במכבי: 1.7 מיליון אירו לשנתיים. במהרה הרוסים הבינו כי קיים סכסוך בין השחקן למכבי, וכי העניין ייאלץ להגיע לכדי בוררות בפיב"א כדי שיימצא לו פיתרון. מנגד, במכבי נערכו לאפשרות שאוחיון לא יחזור לקבוצה והחתימו על משבצת הרכז הישראלי את מורן רוט.

הבלאגן הזה הגיע דווקא אחרי עונת פריצה של אוחיון עם אלופת המדינה, כאשר הוא הפך לאחד השחקנים המרכזיים בסגל של דייויד בלאט וסיפק הופעות גדולות בשלבים המתקדמים של היורוליג. אוחיון, שרבים ציפו לו חבלי לידה כמו שחקנים ישראלים רבים לפניו שהתקשו להשתלב במכבי, השתיק את המבקרים ואף הפך לבאנקר בחמישייה של הנבחרת בקיץ הנוכחי.