דירות 3 חדרים ייבנו במתחם 'שוק הפשפשים'; מה מחירן?

מגרש בשטח 350 מ"ר בשוק הפשפשים נרכש ב-8.5 מיליון שקל ■ על פי התוכניות, עתיד הפרויקט החדש לכלול 13 יחידות דיור בנות 3 ו-4 חדרים ודירות פנטהאוז

חברת די אנד איי ( D&A ) ייזום ובניה בע"מ רכשה מגרש בשטח 350 מ"ר במתחם "בית הסוחר" שברחוב בן גמליאל 5 במתחם שוק הפשפשים ביפו ב-8.5 מיליון שקל.

המגרש, שנרכש מחברת כתר פלסטיק המחזיקה בו ובבניין שבנוי עליו מאז שנות החמישים של המאה הקודמת, מאכלס עד היום את חנות כתר פלסטיק ההיסטורית.

בכוונת די אנד איי יזום לקדם במקום פרויקט מגורים ומסחר שיכלול את שחזור המבנה המקורי בהשקעה של כ-10 מיליון שקל. על פי התוכניות, עתיד הפרויקט החדש לכלול 13 יחידות דיור בנות 3 ו-4 חדרים ודירות פנטהאוז כמו גם שתי יחידות מסחר בקומת הרחוב. לבניין שכולל היום קומה אחת בלבד עתידות להתווסף 4 קומות נוספות.

מהחברה נמסר כי מחיר דירת 3 חדרים בפרויקט, בשטח 70 מ"ר עם מרפסת בשטח 8 מ"ר, יעמוד על החל מ-1.5 מיליון שקל. אדריכל הפרויקט החדש יהיה אסף אשרוב, ממשרד תואם אדריכלים.

נכון להיום השטח הבנוי הקיים משתרע על 350 מ"ר והפרויקט החדש עתיד לכלול 1200 מ"ר סך הכל. אבנר שניידר מבעלי די אנד איי ייזום ובנייה מספר כי עסקת הרכישה הייתה מורכבת משום שאת הקרקע רכשה החברה מהחברת כתר אולם זכויות הבנייה נרכשו בנפרד ממינהל מקרקעי ישראל.

עוד מספר שניידר כי למרות שהבניין עצמו אינו נכלל בתוכנית השימור, שלושת הקומות התחתונות יכללו עבודות שימור: "העירייה דורשת לשמר את המבנים באזור ומכיוון שהם לא נכללים בתוכנית השימור בתמורה לתהליך מקבל היזם זכויות בנייה נוספות. את שלושת הקומות הראשונות נשחזר ונשתמש בטיח המקורי של הבניין שנבנה ב-1929 כמו גם הפרזולים ושאר האלמנטים. אנחנו פועלים מול מחלקת השימור של העירייה".

עוד לדברי שניידר כי התוכנית נמצאת היום אחרי אישור ועדה ולקראת היתר בנייה. ההערכה היא שההיתר יתקבל בעוד כשלושה חודשים ובניית הפרויקט תימשך כשנתיים. ברגע שיתקבל היתר הבנייה החנות שפועלת היום במבנה תתפנה.

המבנה , המכונה "בית הסוחר", הינו חלק ממתחם מגורים שהקים סוחר בדים ערבי שחי ביפו לפני כמאה שנה. המבנה אוכלס לראשונה בשנת 1929.