ליקויים באצטדיון בנתניה; מסתמן: הפתיחה תידחה שוב

ביקורת שנערכה בתחילת השבוע גילתה כי המדרגות נבנו שלא בהתאם לתקן; משחק ההשקה בין נתניה להפועל ת"א ב-3 בנובמבר צפוי לעבור לאצטדיון ר"ג

פתיחתו של האצטדיון העירוני בנתניה צפויה להידחות שוב, לאחר שמהנדס העיר ביקר במתקן ביום ראשון האחרון וגילה מספר חריגות בתקנים. האצטדיון, שבמקור אמור היה להיפתח כבר לפני שנים אך בנייתו נתקעה שוב ושוב, והיה אמור להיות מוכן באוגוסט האחרון, צפוי באופן רשמי להיפתח ב-3 בנובמבר אז תארח מכבי נתניה את הפועל ת"א.

אלא שבעקבות הליקויים החדשים שהתגלו, מסתמן שגם את המשחק הזה תארח נתניה באצטדיון ר"ג ולא בעירה. המפגע הבעייתי ביותר כרגע היא העובדה שמספר גרמי מדרגות שנבנו באצטדיון החדש לא נבנו על פי התקן הקבוע בחוק, ויאלצו להיבנות מחדש, מה שצפוי לעכב את פתיחת האצטדיון.

הדחייה צפויה לפגוע כלכלית גם במכבי נתניה עצמה, שהמעבר למתקן החדש הביא איתו מודל כלכלי חדש בדמות תאי צפייה פרטיים, שחלקם כבר הושכרו על הנייר לכל העונה וכן יציע זהב ויציע כבוד, ספונסרים שמעוניינים לפרסם באצטדיון החדש ועוד.

בעקבות הדחייה ייאלצו להפחית את מחירם של התאים ואת מחירי המנויים, בהתאם למספר המשחקים שנותרו עד לתום העונה.

האישור לבנייתו של האצטדיון החדש בנתניה, שאמור להחליף את אצטדיון "הקופסה" המיתולוגי, התקבל בשנת 2003. הבנייה החלה ב-2005, ומועד החניכה המקורי שלו תוכנן ל-2008. העלות של האצטדיון, אחרי כל החריגות, תסתכם בכ-120 מיליון שקל.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "האצטדיון העירוני נבנה בהתאם לכל תקני הבטיחות ואין כל ביקורת מקצועית המעידה אחרת. מהנדס העיר וצוות המתכננים המקצועי מלווים את הקמת האצטדיון מתחילתו וראוי לציין כי האצטדיון נבנה על פי כל התקנים והתקנות המחמירים ביותר במדינת ישראל. נדגיש כי לא ידוע על כל פגם שהוא באלמנטים השונים באצטדיון לרבות המדרגות. בימים אלו נמצא האצטדיון בתהליך בדיקת כל המערכות ע"י גורמי המקצוע תוך יישום כל ההערות המתקבלות, כך שבסוף התהליך ינתנו כל האישורים הנדרשים".