פייסבוק תשיק פרסומות באפליקציות ובאתרים חיצוניים

המטרה היא לנצל את מאגר הנתונים של הרשת החברתית עבור המפרסמים ולייצר יותר הכנסות מאפיקים חדשים

צעד נוסף בדרך לכניסה של פייסבוק לתחום רשתות הפרסום: הרשת החברתית הודיעה אתמול (ג') כי היא מתכננת לצאת בניסוי עם מספר שותפים ולהשיק פרסומות באתרים ובאפליקציות חיצוניים.

כניסה של פייסבוק לתחום רשתות הפרסום תציב אותה בתחרות ישירה מול גוגל ואפל, שמפעילות גם הן רשתות פרסום לסלולר. התחום כולו צפוי לגלגל 4.4 מיליארד דולר בארה"ב בשנה הבאה, לפי חברת המחקר eMarketer.

הרעיון מאחורי הפרסומות החדשות הוא לאפשר למפרסמים להשתמש במידע שיש לרשת החברתית על מעל 950 מיליון חבריה כדי "לטרגט" מודעות באופן טוב יותר בזמן שהגולשים נמצאים מחוץ לפייסבוק. המודעות עצמן יניעו לפעולות שונות כמו גלישה לאתר המפרסם או הורדת אפליקציה.

בפייסבוק לא ציינו אילו מפרסמים ייקחו חלק בניסוי, והודעה רשמית על הקמת רשת פרסום לא נמסרה. עם זאת, הצלחת הניסוי מול המפרסמים יכולה לקרב את הרשת החברתית אל מטרה זו.

"כרגע אנחנו בודקים איך המודעות האלה יעבדו ואם אנשים ימצאו אותן רלוונטיות. זו יכולה להיות דרך מעניינת לגלות אפליקציות חדשות", אמרו בפייסבוק לאתר טק קראנץ'. פייסבוק כבר התנסתה במודעות מחוץ לאתר הרשת החברתית, כשבחודש יוני שילבה מודעות של סיפורים ממומנים בתוך אתר הבית של יצרנית המשחקים זינגה.

בחצי השנה האחרונה פייסבוק שמה דגש חזק על הניסיונות לייצר כסף (מוניטיזציה) מהטראפיק שלה בסלולר ולחפש אפיקי הכנסה חדשים.

בראיון שהעניק מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בשבוע שעבר בכנס TechCrunch Disrupt, הוא הדגיש את המחויבות של החברה לבנות מוצרי מובייל: "אין ספק שהיו לנו מספר טעויות בדרך, אבל היום אנחנו חברת מובייל".

על-פי eMarketer, פייסבוק צפויה לרשום הכנסות של 72.7 מיליון דולר מפרסום בסלולר השנה - וזאת לעומת נתון מקביל של טוויטר, שעומד על 129.7 מיליון דולר.

הכנסות מפרסום בסלולר
 הכנסות מפרסום בסלולר