שוק סיטונאי: בתוך חודשיים יפורסמו עלויות שירותי בזק והוט

חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר סיימה את עבודתה בנוגע לקביעת מחירי השירותים של השוק הסיטונאי

חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר סיימה את עבודתה בנוגע לקביעת מחירי השירותים של השוק הסיטונאי, ובתוך כחודשיים, כך לפי ההערכות, צפויה להיות תמונה עדכנית לגבי עלויות השירותים שבזק והוט יידרשו לספק למתחרות. כך נודע ל"גלובס".

השוק הסיטונאי, נזכיר, אמור להסדיר מבנה תחרות חדש בשוק התקשורת ולהחליף את המבנה הקיים שבו הונהגה הפרדה מבנית בין חברות התשתיות הקוויות לחברות-בנות שלהן. ההסדרה החדשה קובעת שבזק והוט ימכרו במחיר סיטונאי שירותי תשתית לחברות נעדרות תשתיות קוויות כדוגמת פרטנר וסלקום.

כפי שפורסם ב"גלובס", פרטנר וסלקום מנהלות מו"מ עם בזק בנוגע לשוק הסיטונאי, גם בהיבט ההנדסי וגם מבחינת המחירים. הפערים בין הצדדים גדולים, וכעת עם סיום עבודתה של פרונטיר קטנים הסיכויים שהן יגיעו להבנות.

ניסיון העבר מלמד שפרסום המחירים של שירותי התשתית צפוי לעורר מאבק קשה בין החברות למשרד התקשורת. נציין, כי בזק והוט טענו לכל אורך הדרך כי פרונטיר לא התייעצה ולא שיתפה עמן פעולה, כך שאין לה גישה אמיתית למידע.

בעניין זה, ישראל תהיה דומה למדינות אחרות שבהן הונהג שוק סיטונאי: האפקטיביות שלו צפויה להיות נמוכה והוא ילווה בהרבה מאוד עימותים וויכוחים בין הצדדים על מחירי השירותים, מה שיחייב את משרד התקשורת להתערב ולפקח על יישום המהלך.