המלצות לבילויים בסופ"ש ובשבוע הבא

דברים שכדאי לעשות בחוץ - מופעי התיאטרון, אמנות, המחול, המוזיקה והמלצה לחוויית בציר לילי בכרמים

מופע

בן לוקח בת

מה: תלמידי שנה ג' בסטודיו לאמנויות התיאטרון של יורם לוינשטיין מעלים את המחזה עטור השבחים, פרי-עטה של רבקה גילמן. טרסה, כתבת מגזין תרבות מניו-יורק, מרוכזת לחלוטין בקריירה שלה ואחרי בליינד דייט כושל עם מדריך מחשבים בשם טוני, מחליטה לסיים את הקשר. כאשר משרדה מוצף בזרי פרחים, והטלפונים לא מפסיקים לצלצל, היא מגלה בדרך הקשה כמה דק הגבול בין הטרדה כפייתית וסכנת חיים. רז הראל, בתפקיד הראשי, מפגינה טרנספורמציה מרהיבה מאישה דעתנית וחזקה לשבר כלי. שוהם שיינר גונב את ההצגה כבמאי פורנו מזדקן, וכמוהו נתלי ברמן כמזכירה קלת הדעת.

מתי, איפה וכמה: מדי ערב ב-20:30 עד ה-23 בחודש (מחר ה-21 בחודש ב-14:00), אולם המופעים של סטודיו יורם לוינשטיין בשכונת התקווה בתל-אביב. מחיר: 70 שקל.

מחול 1

"סרברוס" של פרסקו

מה: להקת המחול פרסקו חוגגת עשור עם "סרברוס", יצירתו החדשה של יורם כרמי, הכוריאוגרף ומייסד הלהקה. כרמי מספר שבילדותו הלך שבי אחר סיפורי המיתולוגיה היוונית. דמותו של סרברוס, הכלב בעל שלושת הראשים, שומר הסף של העולם הבא, היא נקודת מוצא לחיפוש אחר עולם תנועה חדש ודמיוני, עשיר וקסום. בתוך הבמה שילב כרמי במה מסתובבת, הנעה במרחב כדמות רקדן נוספת ולוקחת חלק במופע. מטרתה לתת פרספקטיבה נוספת לקהל - המתבונן במצבים וברגעים אינטימיים מזוויות חדשות. היצירה זכתה לשבחים כשהוצגה לראשונה בקיץ, בפסטיבל מחולוהט ובימים אלה חזרה ממסע הופעות מוצלח בטייוואן.

מתי, איפה וכמה: חמישי (ה-27 בחודש), 21:00; שישי (28 בחודש), 14:00. מרכז סוזן דלל, תל-אביב. מחיר: 120 שקל.

מחול 2

"עננוצה"

מה: הופעת בכורה ליצירה חדשה בתיאטרון מחול לילדים מאת נעה דר. ב"עננוצה" הדמיון ומשאלות הלב מציירים עולם שבו קווי המתאר חמקמקים ומשתנים לנגד עינינו כמו ענן. עולם המחליף צורות וצבעים כמו בסיבוב קליידוסקופ. המופע מורכב מתמונות קצרות, שמצטברות למהלך אחד, עשיר בהומור ויופי. ליצירת "ענונצה" חברו אל דר המוזיקאי דניאל סלומון והכותבת שירה גפן. דר מיטיבה לשלב על הבמה מקורות תרבותיים רחוקים וקרובים ולהגיש יצירה עשירה. זוהי יצירתה השלישית לילדים. שתי קודמותיה זכו להצלחה גדולה - "החלום הוא צייר גדול" על-פי שירי לאה גולדברג ו"משחקי ילדים" בהשראת ציורי ברויגל הפלמי.

מתי איפה וכמה: שבת (ה-22 בחודש), 11:30, מרכז סוזן דלל, ת"א. מחיר: 75 שקל.

מופע

דיאנה גולבי על הבמה

מה: העונה העשירית של כוכב נולד יועדה להיות שוס חגיגי והפכה למפגן יובש יצירתי ואכזבת רייטינג צורבת. עיתוי ראוי להיזכר בעוד הבטחה מוחמצת מאותו בית יוצר. בגמר העונה השמינית זכתה דיאנה גולבי, תיכוניסטית רגע לפני גיוס, עם קול עוצמתי של רוקרית מבטן, שמאז נעלמה לשירות סדיר ולא נודעו עקבותיה פרט לשני סינגלים, פרי שיתוף פעולה עם המפיק המוזיקלי לואי להב. עכשיו מנסה גולבי לתקן את המעוות בדלת האחורית האולטימטיבית: הופעות מועדונים קטנות. את שיריה החדשים היא מבצעת בעיבודים לשתי גיטרות, ויהיו גם גרסאות כיסוי לריטה, קרן פלס ועוד.

מתי, איפה וכמה: שני (ה-24 בחודש), 20:30, מועדון אוזן בר (רחוב קינג ג'ורג' 48) ת"א. מחיר: 40 שקל.

מיזם

אייפד גלרי

מה: אייפד גלרי, מיזם אמנותי שייפתח בסוף השבוע הבא, יציג תערוכת צילומים על גבי אייפדים בגלריה זמנית בדיזנגוף סנטר. האוצר הוא הצלם יוסי צבקר, שהזמין 18 צלמים מובילים לתת את הפרשנות שלהם לכותרת "תמונה ישראלית"."תמונה ישראלית היא מורכבת ומלאת ניגודים", אומר צבקר, "היא כוללת שדרה עמוסת אוהלים בקיץ וחופשת הכל-כלול באילת; אומת סטרט-אפ טכנולוגית שנתיניה עושים מנגל על כל אי תנועה". את ההשראה לתערוכה סיפק האמן הבריטי הוותיק דייויד הוקני, שבשנים האחרונות החל לצייר על גבי אייפד. סלקום עלתה על הטרנד והיא מנסה לעודד את לקוחותיה להכיר צדדים נוספים של האייפד. בהתאם לז'נר, הקהל מוזמן "לגעת בתערוכה" ולדפדף בתמונות.

מתי, איפה וכמה: 28.9-9.10, 10:00-22:00, דיזנגוף סנטר (מתחם שוק המעצבים), הכניסה חופשית.

פעילות חוץ

בציר לילה

מה: תקופת החגים של תשרי היא גם תקופת הבציר בכרמים של זני היין. יקב ברבדו בכרמי יוסף מזמין את הציבור הרחב להצטרף לחוויית הבציר בכרמים הסמוכים למושבה שבשיפולי הרי יהודה. מדובר בבציר לילי של ענבי המרלו, קברנה סוביניון וסירה. הפעילות תכלול את קטיף אשכולות הענבים, דרך השלבים השונים עד להעברתם למתקן המעיכה. בסיום התהליך, ניתן יהיה לקחת בקבוק קטן מהתירוש הביתה. האירוע ילווה על-ידי הייננים של היקב, שיסבירו על פעילות הבציר לאורך התקופות ויעניקו טעימות מהיינות של היקב בליווי גבינות ולחמים.

מתי איפה וכמה: ראשון (ה-23 בחודש), התכנסות בשעה 18:00 במרכז המבקרים של יקב ברבדו, כרמי יוסף. השתתפות בבציר - ללא תשלום. יש להירשם מראש מול הדר בטל' 050-2207022. פרטים נוספים באתר היקב: bravdo.co.il.

פסטיבל

רגאיי במדבר

מה: בן גוריון מתהפך בקברו לקול הבאסים: פסטיבל רגאיי במדבר מתקיים זו השנה החמישית בסוף השבוע הקרוב, בחאן השיירות שבמועצה האזורית רמת הנגב. יגיעו להרקיד את השממה: שבק ס', קרולינה, לוס כפרוס עם דורי בן זאב, זבולון דאב סיסטמס ועוד אמני רגאיי מקומיים לצד אמנים והרכבים בינלאומיים כמו TOK מג'מייקה וסנטינל סאונד הגרמנים. לצידם ירקידו את הנוכחים מיטב ה-DJ's מהארץ ומהעולם, בהם מיסטיקל יות' סאונד, אפיקומן וסאבו.

מתי איפה וכמה: שישי-שבת (ה-21-22 בחודש), חאן השיירות. שישי החל מ-16:00. עד מוצ"ש ב-18:30. מחיר כרטיס במכירה מוקדמת: 180 שקל לאדם. ילדים מתחת לגיל 8 - חינם. הסעות מאורגנות ייצאו מנקודת איסוף אל הפסטיבל. לפרטים ורכישת כרטיסים: reggaedesert.co.il.

פסטיבל

יונתן רוזן בהופעה

מה: במקביל לשידור החוזר של הטלנובלה "מיכאלה" בהשתתפותו בערוץ הבידור בכבלים, מוציא השחקן, זמר, יוצר - יונתן רוזן אלבום שני שעליו עבד עם אייל מזיג פליט להקת הדורבנים. אחרי אלבום בכורה שהניב שני להיטי רדיו גדולים ("אוטומוביל" ו"הבוקר שאחרי"), הוא ממשיך לנפק פופ-רוק מלודי כולל הסינגלים "כשפתאום את מרגישה", "מאמא", "מחוץ לזמן" ושיר הנושא "ער". מגובה בארבעה נגנים, נוטל רוזן פסק זמן מעבודת יומו הנוכחית, כשחקן בית בתיאטרון יידישפיל, ומעלה מופע השקה חגיגי שבו יתארחו יהלי סובול ואושרי כהן.

מתי, איפה וכמה: ראשון (ה-23 בחודש), 22:00, מועדון זאפה רמת החייל. מחיר: 70 שקל.