סקר של נילסן: הודעות SMS - אמצעי הפרסום הכי פחות אמין

המלצות של אנשים אמינות בפער ניכר מפרסום בפייסבוק ובסלולר: 92% מאמינים לחלוטין או באופן כלשהו להמלצות של חברים ומכרים

המלצות של אנשים אמינות בפער ניכר מפרסום בפייסבוק ובסלולר - כך עולה מסקר עולמי שערכה חברת נילסן ברבעון השלישי של השנה. על-פי הסקר, 92% מאמינים לחלוטין או באופן כלשהו להמלצות של חברים ומכרים.

במקום השני מדורגות חוות דעת של צרכנים באינטרנט (70%) ואת המקום השלישי חולקים כתבות עיתונאיות ואתרי מותגים (58% כל אחד).

במרכז טבלת האמון בפרסום נמצא הפרסום בטלוויזיה, במגזינים ובשלטי חוצות (47% כל אחד) והפרסום בעיתונים (46%).

בתחתית הרשימה אמצעי הפרסום המתקדמים והדיגיטליים, שבינתיים זוכים לחוסר אמון. כך, פרסומות ברשתות חברתיות ובסרטוני וידיאו כמו יו-טיוב זוכות לאמון מצד 36% בלבד מהציבור. באנרים באינטרנט לצד באנרים בסלולר עם 33% אמון, ובמקום האחרון נמצאות מודעות טקסט במכשירים סלולריים.

לדברי רנדל בירד, ראש חטיבת פתרונות הפרסום בנילסן, קיים פער משמעותי באמון בפרסום בתשלום לעומת פרסום בלתי אמצעי - Earned media.