יחימוביץ': שנמרודי ימכור את בית "מעריב" ויעביר את הכסף לעובדים

בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה כותבת יו"ר מפלגת העבודה כי עופר נמרודי, המו"ל הקודם של "מעריב", ביצע "עסקת בעלי עניין נכלולית"

לאחר שאמש (ד') בשעות הלילה המאוחרות נחתמה עסקת "מעריב" בין נוחי דנקנר לשלמה בן-צבי - במסגרתה ישלם האחרון סכום של כ-74 מיליון שקל, ומרבית עובדי העיתון יפוטרו - יוצאת כעת יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', ומציעה פתרון משלה למצב שאליו נקלעו העובדים המפוטרים, שככל הנראה זכויותיהם הסוציאליות נפגעו.

בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, כתבה יחימוביץ' כי עופר נמרודי, המו"ל הקודם של העיתון, צריך למכור את בית "מעריב" שנשאר בבעלותו ולהעניק את התמורה לעובדים.

"עופר נמרודי צריך למכור מייד את בית 'מעריב', שאותו רכש בעסקת בעלי עניין נכלולית, ואת מלוא התמורה להעביר להבטחת הזכויות הסוציאליות של העובדים שרומו", לשון ההודעה.

יחימוביץ' לא חסכה במלים ותקפה את בעלי ההון השונים שרכשו ומכרו את העיתון הכושל, תוך שהם מפקירים, לטענתה, את עובדיו. "תנו לי לספר לכם משהו על גזל ועושק של עובדים, על עסקת נדל"ן בעלי עניין נכלולית, על טייקון שכל-כך להוט שיהיה לו עיתון משלו, בכל מחיר, עד שהוא עושה שטויות עסקיות מצמררות, וקצת על איך התנהל העולם עד עכשיו, עולם שדורש שנוי בהול ומיידי.

"לעופר נמרודי (המו"ל הקודם של 'מעריב') יש חלק עצום בהידרדרות של העיתון, ועל-פי החשד גם בעבריינות של אי-הפרשת כספי הפנסיה לעובדים ובעושק מתמשך שלהם ללא ידיעתם. בשנת 2009, רגע לפני שמכר את 'מעריב', מכר נמרודי לעצמו, בעסקת בעלי עניין מפוקפקת, את הבניין שבו שוכן העיתון ברחוב קרליבך בתל-אביב, בסכום מגוחך של 32 מיליון שקל", דברי יחימוביץ'.

"הבניין הוא אחד הנכסים המשמעותיים של העיתון. חודש אחרי ש'מעריב' נמכר לנוחי דנקנר בשנת 2011, פרסמה חברת האחזקות של נמרודי מצגת בה נאמר כי שווי בית 'מעריב' מוערך בכ-53 מיליון שקל - 60% יותר מהמחיר בו מכר אותו נמרודי לעצמו.
"היום כבר יש שם זכויות בנייה לגובה ותב"ע ששונתה בכל מתחם השוק הסיטונאי שצמוד לבית 'מעריב', וזה אומר ששווי הבניין יכול בקלות לזנק ל-200 מיליון שקל - מחצית מכלל חובות העיתון.

"נמרודי נפטר מ'מעריב' לא לפני שהשאיר לעצמו מתנה בדמות של נכס במרכז תל-אביב וכסף זמין", היא מוסיפה.

יחימוביץ' ממשיכה: "מדובר בעסקה נכלולית שנעשתה תוך שהוא עושק את כספי הפנסיה של עובדים, שנתנו את חלבם ואת דמם לעיתון ולא ידעו שמרמים אותם. ובעניין נוחי דנקנר, אין ספק שבלהיטותו שיהיה לו צעצוע וכלי שליטה על עיתונאים ופוליטיקאים באמצעות עיתון משלו, עשה עסקה כושלת, רשלנית וחובבנית, כשרכש במחיר מופקע עיתון שמתבצעים בו, על-פי החשד, מעשים בלתי חוקיים כלפי העובדים.
"נמרודי, תמכור עכשיו את הבניין ותשלם בו לעובדים את כל זכויותיהם הפנסיוניות ופיצויי פיטורים הוגנים. האמת היא שבסכום הזה אפשר גם להציל את העתון".