תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מיקרוסופט מרעננת את סביבת הפיתוח Visual Studio

בזמן שתשומת הלב התמקדה ב-iPhone ובעדכון שרת Windows, שיחררה מיקרוסופט את המהדורה החדשה של סביבת הפיתוח שלה כמעט בלי לעשות גלים ■ צעד מוזר, בלשון המעטה

כבר התרגלנו לכך שמיקרוסופט חוזרת להיות חברת גיקים, שלא טורחת יותר לטפח פרופיל גבוה, Business-like, בקהילת המנהלים ומקבלי ההחלטות העסקיות. אני לא יודע האם התנהגות מוזרה זו נובעת מיוהרה של "מותג מנצח" - או מתחושה ששום דבר כבר לא יעזור להחזיר את הזוהר למי שהייתה הכוכב הכי בולט בשמי התוכנה. בכל מקרה, עוד לא נתקלתי שחברה תכריז על מהדורה חדשנית של מוצר מפתח דוגמת Visual Studio, בלי לגרום אפילו לאדווה קלה על פני הביצה המקומית.

עבור הישראלים, ההכרזה ב-12 לספטמבר הייתה אירוע וירטואלי טהור, המועבר בשידור חי מההכרזה בסיאטל. המנויים של שירותי מיקרוסופט למפתחים קיבלו התראה ברשת, אבל "סתם עיתונאים" ואנשי עסקים נשארו מחוץ לתמונה - כאילו לא מדובר במוצרים שיכולים להשפיע על העתיד של מחלקת ה-IT, הזריזות העסקית, והשקיפות של ניהול תיק פרויקטים בארגון. חטיבת כלי הפיתוח של מיקרוסופט היא אולי "סינדרלה" מרדמונד, הבת הכי חרוצה, הכי מוכשרת והכי נטולת גחמות במשפחת מיקרוסופט. בלעדיה תתקשה החברה לשמור על נאמנות הקהילה שלה, שלמעשה נעשתה תלויה במוצרים אלה כדי לפתח יישומים שירוצו על שרתי Windows, באתר הלקוח או בענן. להלן רשימה מקוצרת של החידושים המעניינים ביותר:

  • Team Foundation Server 2012: שרת Web-י לניהול צוות פיתוח תוכנה, שמספק את הכלים הדרושים לסינכרון, הקצאת משימות, דיווח והתראות בתוך הצוות ובקשרים מול המזמינים.
  • ממשק משתמש משופר: נכון, מה שנראה לאחד משופר יכול להיחשב כמפגע על ידי אחרים, ובכל זאת נראה שהקונצנזוס במקרה זה הוא חיובי.
  • מנוע חיפוש עוצמתי: המוטמע בתוך Solution Explorer ומאפשר למצוא קטעי קוד שנעלמו, שינויים שנעשו וכפילויות מיותרות.
  • Tablet Emulator: מאפשר לפתח יישומים למחשבי לוח על פלטפורמה מסורתית, כולל שימוש בכול כלי העזר המקובלים.
  • לוח מודעות למשימות צוות: Task Board באמצעותו כל חברי הצוות יכולים להתעדכן במשימות שלהם, במה שעושים עמיתים ולאן הפרויקט מתקדם.
  • Storyboard: המונח שאול מעולם האנימציה לקולנוע והוא מתייחס לסדרה של "תמונות מפתח" מתוכה אפשר להבין איך העלילה מתגלגלת, איזה דמויות מאכלסות כל סצינה, קומפוזיציה ומטפורות וויזואליות, וכדומה - כמו תקציר "קומיקס" של הסרט. בסביבת הניהול Team Foundation הסדרה מיוצרת בתור מצגת PowerPoint, תוך שימוש בתבניות רלוונטיות ויכולת לחלק את העבודה בין גורמים שונים בצוות.

לדברי מיקרוסופט, הרבה מחשבה, ניסוי וטעייה, בדיקות שימושיות וניתוח קשיי הסתגלות הושקעו בפיתוח התוכנה, בעיקר באספקט של תפוקתיות, הן ברמת התוכניתן והן ברובד הצוות. בין השאר סולקו "קישוטים" מיותרים מהממשק, כדי לא להעמיס עודף וויזואלי על התוכניתן, והושלטה שפה אחידה לרוחב כול הפלטפורמה, החל ב-NET. ו-C# וכלה ב-ASP ו-C++. קשה להאמין שסינדרלה תקבל יחס חם יותר אחרי מקצה השיפורים האחרון, אבל לפחות בקהילת המפתחים אפשר לראות פרצופים מחייכים מאושר.